به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، آلفونسو دیویس از سال 2019 برای بایرن بازی می کند و در فصل 20-2019 که بایرن فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، یکی از پدیده های فصل لقب گرفت. ستاره کانادایی در عین جوانی توانست برای بایرن خوش بدرخشد و چشم ها را به خود خیره کند. دیویس می توانست اکنون بازیکن بارسلونا باشد ولی باشگاه کاتالان در مذاکره با او به نتیجه نرسید و فرصتی تاریخی را برای جذب او از دست داد.

دیویس در ونکوور وایت‌کپس در لیگ حرفه ای ایالات متحده بازی می کرد که مورد توجه تیم های بزرگ اروپایی قرار گرفت. در میان این تیم ها بارسلونا، پی اس جی و منچستریونایتد هم قرار داشتند. ارزش دیویس در 17 سالگی، تنها دو میلیون یورو بود اما پیشنهاداتی که برای او می رسیدند، جذاب نبود. بارسا در مقایسه با دیگر باشگاه ها، مذاکراتی جدی‌تر با دیویس داشت ولی پیشنهاد این باشگاه هم متقاعد کننده نبود تا اینکه بایرن با پرداخت 10 میلیون یورو توانست دیویس را به خدمت بگیرد.

هریستو استویچکوف، ستاره سابق باشگاه بارسلونا، در مصاحبه با "ESPN" و در مورد دیویس گفت:« چند سال پیش به مدیران وقت باشگاه بارسلونا توصیه کردم که آلفونسو دیویس را با هر قیمتی جذب کنند اما به من گفتند او کانادایی است و در لیگ آمریکا بازی می کند. مدیران بارسا معتقدند بودند آلفونسو در سطحی نیست که برای او 10 میلیون یورو هزینه شود. با گذشت زمان ثابت شد که حق با من بود و بارسا یک فرصت تاریخی را از دست داد.»

دیویس در پیروزی 2-0 سه شنبه شب بایرن مونیخ برابر بارسا در ترکیب ثابت بود و بازی خوبی انجام داد. او در برتری 8-2 دو سال پیش بایرن برابر بارسا نیز فوق العاده کار کرده بود.