سرمربی منچسترسیتی می گوید قرار نیست سال هایی طولانی در این باشگاه بماند.

پپ گواردیولا معتقد است انتقاد از مربی هنگامی که تیم نتیجه نمی گیرد کاملا طبیعی است.

به گزارش طرفداری، از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، منچسترسیتی فردا شب مقابل اسپورتینگ لیسبون صف آرایی خواهد کرد. به همین خاطر پپ گواردیولا در کنفرانس خبری پیش از این بازی حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. صحبت های این مربی را در ادامه می خوانید:

از اهمیت لیگ قهرمانان خبر دارم

داشتن عملکردی بهتر در لیگ قهرمانان نسبت به سال گذشته کار آسانی نیست. خوشحالیم در این مرحله هستیم. از اهمیت لیگ قهرمانان خبر دارم اما بازی های لیگ برتر را هم جدی می گیریم و دیدارمان مقابل نوریچ خیلی سخت بود.

همه چیز به بازیکنان بستگی دارد

هر چه دوست دارید و هر چقدر دوست دارید بپرسید. سوال در مورد اجبار منچسترسیتی برای فتح لیگ قهرمانان مرا آزار نمی دهد و این یعنی در لیگ قهرمانان هستیم. سفر به پرتغال و تلاش برای شکست دادن اسپورتینگ یک افتخار است. شانس هایمان را در زمین محک می زنیم و بقیه مسائل باید در زمین رقم بخورد. دوست داشته باشیم یا نه همه چیز به بازیکنان بستگی دارد.

می خواهیم در تمام بازی ها خوب باشیم

در فرم خوبی هستیم اما به لایپزیش باختیم. در لایپزیش از نظر ذهنی آماده نبودیم اما در بقیه بازی ها خوب بودیم. می خواهیم در تمام بازی ها خوب باشیم اما هر سه روز یک بار بازی داریم و فردا هم تفاوتی نداریم. تیم هماهنگی خوبی دارد و هدف من هم این است که هر روز بجنگیم.به چند دلیل تیم هماهنگی هستیم. همدیگر را خوب می شناسیم و 6 سال است در کنار همیم. مسائل خوب و بد را قبول کرده ایم. همه دوست دارند بازی کنند و بجنگند. همه می خواهند بازی کنند و برای جایگاه در تیم می جنگند اما با هم برادر هستند و این اهمیت زیادی دارد.

اگر نتیجه نگیرید از شما انتقاد می شود

سال ها است مربی هستم و اگر نتیجه نگیرید از شما انتقاد می شود. اگر از این بابت ناراحت هستید، کار دیگری کنید. مشکلی ندارد. استانداردهایمان را می دانیم و همه چیز را پذیرفته ایم. 

اگر پیروز می شویم، این پیروزی را در زمین به دست می آوریم

 

در مورد محرومیت دو ساله یوفا در نهایت مشخص شد که ما گناهکار نیستیم. دوست داریم ثابت کنیم سیتی همیشه کار درست را انجام داده و از قوانین پیروی کرده است. اگر پیروز می شویم، این پیروزی را در زمین به دست می آوریم.

قرار نیست الکس فرگوسن منچسترسیتی باشم

بارسلونا تیم خوبی بود و بایرن مونیخ هم همین طور. شاید به این خاطر که من مرد راحت گیری هستم و کار با من آسان است و محیط خوبی به وجود می آورم اما قرار نیست الکس فرگوسن منچسترسیتی باشم و در این مورد نگران نباشید. یک سال و نیم از قراردادم باقی مانده که زمانی طولانی است.

اسپورتینگ تیم خوبی است

برد یا بخت اتفاقی است. نمی دانید چه می شود. اینجاییم تا حریف را شکست دهیم. باید اتفاقات را حدس بزنیم و برایش تمرین کنیم. همه بیشترین تلاش را خواهیم کرد. اسپورتینگ در مرحله گروهی آژاکس و دورتموند که تیم های خوبی هستند را شکست داد. این تیم ها را بردند چون تیم خوبی هستند. چند بازی آنها را دیدم و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. آنها تیمی فیزیکی هستند و در فضاها فرار می کنند. بعد از سال ها در فصل قبل لیگ پرتغال قهرمان شدند و پورتو و بنفیکا را مغلوب کردندچون تیم خوبی هستند. لیگ پرتغال به شدت رقابتی است. فصل قبل با پورتو بازی کردیم و دیدیم چقدر قدرت دارند. دو بازی داریم و چالش تقابل با این تیم را در دو بازی خوب پذیرفته ایم.