به گزارش "ورزش سه"، روبرت لواندوفسکی هشت سال فوق العاده را در بایرن مونیخ سپری کرده و در این باشگاه به همه افتخارات فردی و تیمی دست یافت. اما در اواخر فصل گذشته بود که این بازیکن لهستانی تصمیم به جدایی از بایرن مونیخ گرفت و در نهایت با بارسلونا به توافق رسید. حالا روبرت لواندوفسکی اعتراف کرد فوتبال در لالیگا تکنیکی تر از بوندسلیگاست و انتقال به بارسلونا برایش تنفس هوای تازه ای بوده است.

روبرت لواندوفسکی گفت: "در اسپانیا بازیکنان تکنیکی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در آلمان همیشه تمرکز بر نظم، انرژی و کسب پیروزی در همه بازی های فصل بود. اما در لالیگا، هر حرکت فنی یا دریبل کوچک هم برای هواداران ارزش دارد و مورد توجه قرار می گیرد. انتقال به بارسلونا برای من مانند تنفس یک هوای تازه بود و حضور در این تیم به من کمک می کند در سال های آینده احساس خستگی نکنم.

زمانی که دیدم بارسلونا چقدر مصمم به جذب من است، متوجه شدم که این انتقال بسیار واقعی و شدنی تر از شایعات گذشته در مورد حضورم در رئال مادرید خواهد بود. زندگی در اسپانیا و بازی در لالیگا همیشه برای من یک رویا نه تنها از نظر ورزشی بلکه در زندگی شخصی نیز بود. شرایط آن طور که تصور می کردم برایم دشوار نیست و مردم به حریم خصوصی من احترام می گذارند. البته بارسلونا یک شهر توریستی است و در طول فصل بسیاری به اینجا سفر می کنند، بنابراین این شرایط نیز ممکن است در طول سال برایم تغییر کند. ما یک خانواده فعال و پرانرژی هستیم و همیشه دوست داریم پیاده روی کنیم."