به گزارش "ورزش سه"، اما به نظر می رسد بعد از اعلام پنالتی توسط او آمدن به کنار زمین اشتباه بزرگی بود که انجام داد چرا که اصلا نیازی به انجام این کار نبود و به طور حتم اگر دیروز کارشناس داوری بین المللی در استادیوم اختصاصی گل گهر بودبه داوری او نمره منفی می داد.

این همان اتفاقی بود که در بازی نساجی- پیکان در استادیوم پاس رخ داد؛ اتفاقی که منجر به ایجاد وقفه نزدیک به 10 دقیقه در بازی، اخراج یکی از بازیکنان نساجی و در نهایت اتخاذ تصمیم اشتباه از سوی داور شد. به این خاطر که ضربه دروازه بان تیم پیکان به علی شجاعی که موجب مصدومیت این بازیکن شد به زعم کارشناسان داوری پنالتی بود. امیر عرب براقی تصمیمی در ثانیه های پایانی بازی اتخاذ کرد و همان لحظه باید برای اجرای این تصمیم به روی نقطه پنالتی می رفت مگر اینکه نظر کمک داور که به صحنه نزدیک تر بود چیزی غیر از این بود در حالی که کمک داور اول روی نظر داور وسط صحه گذاشت و اصلا نیازی نبود امیر عرب براقی برای مشورت با کمک داور به کنار خط بیاید. بدون شک اگر امیر عرب براقی بعد از اعلام پنالتی به سود استقلال برای اجرای آن تلاش می کرد حاشیه های کنار زمین رخ نمی داد. طبیعی است اعضای نیمکت دو تیم که مترها از صحنه ها دور بودند هر یک به نفع خود نظر دهند و تقابل این نظرات به طور حتم چالش بر انگیز است و زمانی که داور به کنار زمین می آید طبیعتا این دو گروه سعی در القای تفکرات خود را دارند و با توجه به تضاد منافع ممکن است درگیری هایی هم ایجاد شد. اما به طور حتم اگر امیر عرب براقی بعد از این تصمیم یعنی اعلام پنالتی به سود استقلال به روی نقطه پنالتی می رفت تا تصمیمش را اجرایی کند دیگر چالش های کنار خط به وجود نمی آمد و از او که یک داور بین الملی و جز نخبه های آسیا بشمار می رود و این فصل بار دیگر وارد لیست الیت شده بیش از این انتظار می رفت. تازه اگر او قصد مشورت با کمک داور را داشت می توانست با کمک داور از طریق هدست صحبت کند. معمولا داوران زمانی به کنار خط نزد کمک داور می روند که شاهد اعتراض برخی از بازیکنان به کمک داور باشند یا کمک داور برای اخطار به اعضای نیمکت آنها را فرا بخواند.

صحنه های دو بازی پیکان – نساجی و گل گهر – استقلال درس خوبی برای همه داوران ایرانی است که آمدن آنها به کنار خط چالش بر انگیز است و هدست به این خاطر در اختیار آنها قرار می گیرد که از طریق رادیویی با هم ارتباط برقرار کنند.