به گزارش "ورزش سه " ،  آنقدر خوب بودند که هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را در روزی که به آنها نیاز مبرم داشتند به ورزشگاه آزادی بکشانند، صحبت از قدرت اول فوتبال ایران در آغاز دهه 70 شمسی است، تیم پاس که با دو بار قهرمانی در لیگ ایران در سالهای 70و 71 به عنوان نماینده ایران به جام باشگاه های آسیا رفت و موفق شد قهرمان این رقابتها با سرمربیگری فیروز کریمی شود. 
آنها 30سال قبل و در روز 17 مهر سال 1371 باید انتقام شکست 3بر 2 در خانه العربی را می گرفتند و به مرحله نهایی جام باشگاه های آسیا صعود می کردند، در روزی که خود پاسی ها هم شوکه شده بودند، 60هزار ایرانی ورزشگاه آزادی را تبدیل به جهنمی برای نماینده قطر کردند و از دقیقه یک تا نود پاس را برای این بازگشت سخت برابر یکی از تیم های خوب آن سالهای قطر یاری کردند.  
پاس در روزی فراموش نشدنی با دو گل علیرضا حکیم زاده و اکبر یوسفی و با حمایت هوادارانی که پرچم ایران، قرمز و آبی را به دست داشتند موفق شد العربی را شکست دهد تا لبخند را به مردم قدرشناس ایران که به احترام این تیم به ورزشگاه رفته بودند هدیه دهد. 
پاسی ها بعد از شکست العربی در مجموع دو دیدار و  صعود از این مرحله، در مرحله نهایی موفق شدند با گل محسن گروسی الشباب عربستان را در فینال شکست دهند و به مقام قهرمانی باشگاه های آسیا برسند.