ژاوی معتقد است تیمش لایق پیروزی بوده و تنها چیزی که بارسلونا در حال حاضر کم دارد، تبدیل موقعیت ها به گل است.

ژاوی، سرمربی بارسلونا پس از تساوی تیمش مقابل ناپولی در پلی آف لیگ اروپا در کنفرانس خبری حاضر شد و در مورد این دیدار، عثمان دمبله و سایر مسائل صحبت کرد. به گزارش طرفداری، ژاوی پس از این دیدار گفت:

باعث تاسف بود که بازی مساوی شد، تیم تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام داد. قانون آفساید عجیب است اما ما نمی توانیم در مورد آن کاری انجام دهیم. از عملکرد تیمم راضی هستم اما از نتیجه رضایت ندارم. ما خیلی خوب بازی کردیم اما نتیجه خوب نبود. باید گل های بیشتری می زدیم. من نیوکمپ متفاوتی را ترک کردم و حال، جو نیوکمپ خارق العاده است. هرگز چنین جوی را تجربه نکرده بودم. این بیانگر این است که مردم هیجان زده اند. من هیجان زده ام. باید به این عملکردمان ادامه دهیم. باید همچنان موقعیت خلق کنیم. تنها چیزی که کم داریم، تبدیل موقعیت ها به گل است. ما بیش از بیست موقعیت خلق کردیم، شش موقعیت ما بسیار واضح و خوب بود. هواداران در کل بازی از تیم حمایت کردند اما نتیجه چیزی نیست که ما می خواستیم. در لیگ اروپا رقابت می کنیم، این یک بازی دوستانه نیست اما من از پیشرفت تیم راضی و خوشحالم. اگر به همین روند ادامه دهیم، بیشتر پیروز خواهیم شد تا این که شکست بخوریم. این همان بارسایی است که من دوست دارم، تنها چیزی که کم داریم گلزنی است.

در مورد دمبله، هواداران توجهی به حرف های من نداشتند اما او تعیین کننده است. عثمان شخصیت فوق العاده ای دارد. دمبله سوت ها را تبدیل به تشویق خواهد کرد. فران تورس قطعاً در بازی بعدی گلزنی خواهد کرد، مسئله زمان و اعتماد به نفس است. من از داشتن او در تیمم خوشحالم. فران می داند که به او اعتماد کامل داریم. لوییس سوارز نیز در ماه های ابتدایی حضورش در بارسلونا دوران سختی را سپری کرد و همه فقط در مورد گل نزدنش صحبت می کردند. سنگینی پیراهن بارسا چند کیلو بیشتر است. فران تورس همیشه گلزنی کرده و به همین کار ادامه خواهد داد. کافی است به تلاشش ادامه دهد و گل ها فرا خواهند رسید. من از عملکرد او راضی هستم. اگر دو بازیکن آداما را یارگیری کرده اند، این بدان معناست که در سمت دیگر بازیکنی هست که کسی او را یارگیری نکرده است. برای ایجاد موقعیت های تک به تک باید توپ را بهتر حرکت دهید.

بوسکتس؟ ما ترجیح دادیم کمی چرخش در ترکیب داشته باشیم چون یک بازی نیز در روز یکشنبه داریم و سپس دوباره پنجشنبه باید در ایتالیا بازی کنیم. ترجیمان این بود که به او استراحت دهیم چون اخیراً بازی های زیادی انجام داده است.  مینگزا؟ او بسیار خوب بوده است و بازی کرد چون خوب تمرین کرده بود. او از شرایطش شکایتی ندارد و یک حرفه ای فوق العاده است. برای او خوشحالم، در بازی با توپ خوب بود و نمایش فوق العاده ای داشت. اوبا؟ اوبامیانگ ظرفیت جسمانی فوق العاده ای دارد. او به خوبی پرس می کرد و در فضاهای مناسب قرار می گرفت. این موضوع در مورد آداما و فران نیز صدق می کند. ما خط حمله سطح بالایی داریم. آداما در حمله توقف ناپذیر است.