به گزارش "ورزش سه " ،  تیم ملی ایران برای کسب مجوز صعود به جام جهانی 1994آمریکا در روز دوشنبه 12 مهر سال 1372، نبردی تدارکاتی با هامبورگ آلمان در ورزشگاه آزادی را برگزار کرد. شاگردان پروین در این روز نمایش خوبی از خود نشان دادند و جمعیت حاضر در ورزشگاه را که بالغ بر یکصد هزار نفر بودند، امیدوار به صعود به جام جهانی کردند.  
هامبورگ در آن روز از فلیکس ماگات معروف بر روی نیمکت به عنوان مدیر تیم بهره می برد و کاپیتان آنها توماس فون هاسن ستاره آن سالهای این باشگاه و ریچارد گولدز دروازه بان  غول پیکر و معروف این تیم نیز در ترکیب اصلی برابر ایران حضور داشتند. 

هامبورگ بعد از شکست برابر بایرن مونیخ به تهران آمد و در ورزشگاه آزادی در روز خوب شاگردان علی پروین با دو گل مهدی فنونی زاده که از روی ضربه کاشته به دست آمد و گل علی دایی که روی مانور خوب و تماشایی مجید نامجو مطلق و پاس عالی او به محوطه شش قدم و ضربه نهایی دایی بدست آمد، شکست را برابر تیم ایران پذیرفت. 

ترکیب ایران برابر هامبورگ ایستاده از راست:رضا حسن زاده، صمد مرفاوی،سیدمهدی ابطحی، علی دایی، علیرضا دلیخون و مهدی فنونی زاده. نشسته از راست:مجید نامجومطلق،کریم باقری،جواد منافی،نادرمحمدخانی و حمیددرخشان(کاپیتان)

ایران در آن روز تقریباً با ترکیب اصلی خود به میدان رفت و تنها علیرضا دلیخون جانشین بهزاد غلامپور دروازه بان ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قطر بود که او نیز علیرغم حملات کم آلمانی ها یک بار دروازه اش برابر این تیم مطرح باز شد.


این بهترین نمایش ایران قبل از رفتن به قطر برای رسیدن به جام جهانی بود، هر چند تیم ملی در آن رقابتها در نهایت بین شش تیم عربستان، کره جنوبی،ژاپن ، کره شمالی و عراق ، پنجم شد و از رسیدن به جام جهانی 1994آمریکا محروم ماند.

ضربه کاشته مهدی فنونی زاده به گوشه دروازه ریچارد گولدز دروازه بان مطرح آن سالهای فوتبال آلمان و گل اول ایران