به گزارش "ورزش سه"، این طبیعی بود به این خاطر که ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار یک تیم خوب در سازمان دفاعی است و پیش از رویارویی با استقلال در هیچ یک از بازی‌ها مغلوب حریفان نشده بود.

در مصاف با تیم های جوان و دونده که پشت توپ پرتعداد بازی می کنند، یکی از راه‌های رسیدن به گلزنی شوت از راه دور است. تیم ساپینتو که در بازی های قبلی و در مصاف با تیم های مشابه از این شیوه بهره نگرفته بود، در مصاف با ذوب آهن چندین‌بار توسط آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی و حتی مهدی قایدی اقدام به شوتزنی کرد. البته هیچ یک از این شوت‌ها تبدیل به گل نشد، اما تکرار این شیوه در بازی های آتی می تواند برای استقلال امتیازآور باشد، چراکه قرار نیست همیشه شوت ها در چارچوب نباشد یا دروازه‌بان موفق به مهار همه آنها شود.

از سبک بازی استقلال برابر ذوب آهن پیدا بود که ریکاردو ساپینتو روی این شیوه در تمرین کار کرده است و شاگردانش بر اساس یک برنامه از قبل طراحی شده اقدام به شوتزنی می‌کردند. تعداد تیم هایی که در لیگ برتر همانند ذوب آهن در زمین خودی پرتعداد بازی می کنند، کم نیست و به یقین استقلال با اضافه کردن این شیوه به تاکتیک‌های خویش در آینده می تواند راحت‌تر از حریفان امتیاز بگیرد.