به گزارش "ورزش سه"، اگرچه پس خداحافظی احمدرضا عابدزاده تا کشف علیرضا بیرانوند همواره تیم ملی فوتبال ایران مشکلاتی در چارچوب  دروازه داشت، اما این روزها با وجود گلرهایی نظیر حسین حسینی، پیام نیازمند، امیر عابدزاده، محمدرضا اخباری و ... این موضوع دیگر مطرح نیست و عملکردی که بیرانوند طی سال‌های اخیر پس از جام ملت‌های 2015 ارائه کرده این نگرانی را به طور کامل از بین برده اس.
این روزها اما صحبت‌هایی درباره وضعیت سلامتی بیرانوند مطرح شده؛ اینکه شاید درد کمری که نگذاشت او در مصاف با اروگوئه به طور کامل بازی کند و در مصاف با سنگال هم روی نیمکت نشست، روز به روز جدی‌تر شود و سجده او که پس از پیروزی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان شاهدش بودیم و پس از بازی این صحبت وجود داشت که به دلیل درد کمر او است، بیشتر و طاقت‌فرساتر شود.

در جام جهانی 1998 هم تیم ملی با چنین مشکلی مواجه بود و پزشکان هر کاری کردند نتوانستند احمدرضا عابدزاده را به بازی اول مقابل یوگسلاوی برسانند؛ جایی که عملکرد نیما نکیسا روی ضربه ایستگاهی میهایلوویچ با انتقاد شدید کارشناشان همراه شد و از بازی دوم مقابل آمریکا عابدزاده با هر روشی بود به ترکیب اصلی بازگشت.
این روزها کادر پزشکی تیم ملی فوتبال ایران به شدت شرایط علیرضا بیرانوند را زیر نظر دارد و همانطور که در تصاویر منتشر شده از اولین روز اردوی ارزیابی فنی هم مشخص است دکتر شهاب فیزیوتراپ تیم ملی در حال بررسی شرایط جسمانی او است و احتمالا با سوالات تخصصی به دنبال تشریح کامل وضعیت این سنگربان پس از دیداری سختی است که مقابل مس رفسنجان برگزار کرده است تا بهترین اقدامات برای ریکاوری سنگربان اول تیم ملی تدارک دیده شود.