به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم در شرایطی امروز به مصاف مدافع عنوان قهرمانی می رود که استقلالی ها سابق زیادی در ترکیب و همچنین روی نیمکت این تیم مشاهده می شوند. بازیکنان اسبقی که با این تیم، افتخارات زیادی را کسب کردند.

قطعا نخستین نامی که در این زمینه مطرح می شود، مهدی رحمتی است. سرمربی آلومینیوم که بازی های متعددی را با لباس استقلال به نمایش گذاشت و با این تیم قهرمانی لیگ و جام حذفی را به دست آورد، امروز برای چهارمین بار به عنوان سرمربی، مقابل آبی پوشان قرار می گیرد.

رحمتی در زمانی که هدایت شهرخودرو را برعهده داشت، در 2 مسابقه به مصاف تیم اسبقش رفت که هر 2 دیدار با پیروزی 2 بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. فصل قبل نیز او در بازی برگشت آلومینیوم برابر استقلال، سرمربی ایرالکو بود که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در کادرفنی نماینده اراک نیز استقلالی های دیگری دیده می شود. محمد نوازی که با این تیم نائب قهرمانی و سومی آسیا و قهرمانی لیگ را به دست آورد، در کنار حنیف عمران زاده و اشکان نامداری، از جمله بازیکنانی سالهای گذشته هستند که با لباس آبی ها به میدان رفته بودند.

از میان بازیکنان فعلی آلومینیوم نیز چند بازیکن سابقه حضور در استقلال را دارند. میثم مجیدی کاپیتان ایرالکو به همراه اسماعیل شریفات، میلاد فخرالدینی، علی دشتی، سجاد آقایی و حسین پورحمیدی از جمله بازیکنانی هستند که سابقه عضویت در رقیب امروز تیمشان را داشته اند.

محمدرضا آزادی آخرین و جدیدترین بازیکنی است که برای استقلال به میدان رفته بود. او ابتدای فصل قبل به تیم مجیدی پیوست و در نیم فصل راهی اراک شد تا بدین ترتیب تعداد استقلالی های سابق آلومینیوم به عدد یازده برسد که در نوع خود جالب توجه است.