به گزارش "ورزش سه"، نمایش استقلال از نظر آمار در بازی با آلومینیوم اراک قابل‌دفاع بود. تیم ریکاردو ساپینتو براساس داده های سایت های آنالیز بیشتر صاحب توپ و میدان بود و بیشتر پاس داد، شوت زد و در نهایت موقعیت ایجاد کرد اما هیچ یک از موقعیت ها تبدیل به گل نشد. دو امتیاز از دست داد و موقعیت صدرنشینی از این تیم سلب شد.

ریکاردو ساپینتو، در پایان این بازی به داوری، سبک بازی و همین طور وقت‌کشی حریف اعتراض داشت. همان طور که دستیارش هم در کنفرانس خبری به این موضوع اشاره کرد. این اولین بار نبود که استقلال با تیمی مواجه می شد که پشت توپ پرتعداد بازی می کرد و آخرین بار هم نخواهد بود. پیش از این استقلال در مصاف با مس به سختی پیروز شد. در مصاف با پیکان و فولاد هم نتوانست به سه امتیاز دست پیدا  کند و در جدال با ذوب آهن هم به سختی و با گل به خودی حریف پیروز شد و دیروز هم در مقابل آلومینیوم اراک دو امتیاز مهم را از دست داد.

در اینکه در بیشتر این بازی ها استقلال خوب توپ را به گردش درآورد، پاس داد، مالک توپ و میدان بود و در نهایت موقعیت ایجاد کرد، شکی وجود ندارد اما استقلال در زمینه موقعیت‌طلبی عملکرد خوبی نداشت و این ضعف بزرگ در هیاهوی اعتراض به پنالتی ها و همین‌طور وقت‌کشی از سوی تیم های حریف گم شد. شاید در برخی از بازی ها به زعم کارشناسان داوری، حق به سود تیم استقلال بوده و باید به سود این تیم پنالتی می گرفتند و شاید هم در برخی از بازی‌ها تیم ها با وقت‌کشی سعی در ایجاد خلل در بازی رو به جلوی تیم استقلال داشتند، اما نمی شود در سایه اشاره به این مسائل از هدر رفتن موقعیت ها صحبت نکرد. موقعیت هایی که اگر تبدیل به گل می شد، دیگر نیازی به این اشار‌ه‌ها نداشت.

استقلال به خوبی می داند در برابر تیمی که پشت توپ پرتعداد بازی می کند و ایده‌اش دفاع و ضدحمله است، موقعیت کم به دست می آید و شرط پیروزی استفاده از همین موقعیت های اندک است. بهتر است آقای ریکاردو ساپینتو به جای اعتراض به سبک بازی حریف و حتی داوری، استقلال را به تیمی موقعیت‌طلب تبدیل کند. در این صورت وقت‌کشی از سوی تیم حریف و اشتباهات سهوی داور هم نمی تواند مانع از پیروزی استقلال شود. البته باید به این نکته مهم هم اشاره کرد ککه هر تیمی با هر سبکی که دوست دارد، می تواند بازی کند و سبک بازی حریفان قابل انتقاد نیست. دیدید که در جام جهانی روسیه تیم ملی فوتبال ایران شیوه دفاعی را برگزید و ندیدیم در پایان بازی سرمربی اسپانیا یا پرتغال به این سبک از بازی ایراد بگیرند.  

حلقه مفقوده استقلال در بازی با آلومینیوم اراک موقعیت هایی است که این تیم به دست آورد و نتوانست از آنها بهره ببرد. برطرف کردن این مسئله به استقلال برای نتیجه‌گیری بهتر کمک خواهد کرد. به خصوص که به خوبی می دانیم تا زمان بهره‌گیری از VAR در استادیوم‌های ایران اشتباهات سهوی داوران طبیعی است، همه تیم‌ها از اشتباهات داوری منتفع و متضرر می شوند و کم و زیاد آن بستگی به شانس دارد.