به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند و حسین پورحمیدی در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران بار دیگر دروازه خود را بسته نگه داشتند تا رقابت داغ بیشترین کلین‌شیت میان آنها همچنان ادامه داشته باشد. این دو برای کسب دستکش طلا اوج آمادگی خود را به نمایش گذاشته و طی 11 هفته اخیر 8 کلین شیت ثبت کرده اند.

اینکه یک دروازه‌بان تنها در 27 درصد از بازی‌های فصل گل خورده باشد، یک آمار قابل توجه به حساب می آید. بیرو و پورحمیدی برای ثبت این رکورد 8 کلین شیت به جای گذاشته اند و تنها در 3 بازی گل خورده‌اند. این دو قصد کم آوردن هم ندارند و بعد از اینکه طی هفته‌های اخیر رقیبان یکی پس از دیگری کم شدند، حالا فقط خودشان مانده‌اند و آمارهایی که قابل توجه هستند.

بیرانوند در هفته نهم موفق شد دروازه تیمش را مقابل مس کرمان بسته نگه دارد و پورحمیدی نیز در روزی که تیمش سه گل به نساجی زد، موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد. این دو به ترتیب 89 درصد و 86 درصد از توپ‌هایی که به سمت دروازه آمده را مهار کرده اند و به طور میانگین در هر بازی احتمال گل خوردن آنها 0.3 و 0.4 است.

کریستوفر کنت، نزدیک‌ترین تعقیب کننده این دو دروازه‌بان در هفته یازدهم نتوانست کلین‌شیت کند، لک و حسینی با بسته نگه داشتن دروازه تیم های خود مقابل سپاهان و هوادار، رتبه دوم را با 6 کلین‌شیت با او شریک شدند.