به گزارش "ورزش سه"، جرارد پیکه شب گذشته آخرین بازی خود با پیراهن بارسا را در نوکمپ انجام داد. او از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و در دقیقه 83 جای خود را به آندریاس کریستنسن داد. پیکه پس از سوت پایان بازی در ورزشگاه دور افتخار زد و برای هواداران نیز دقایقی صحبت کرد. او در صحبت های خود به پدربزرگش آمادئو برنابئو نیز اشاره کرد. کسی که در بدو تولد او را عضو بارسلونا کرد. 

آمادئو برنابئو که شب گذشته در نوکمپ حضور داشت، در مصاحبه با اسپورت گفت:«وقتی جرارد متولد شد، او را عضو باشگاه بارسلونا کردم. امشب همه هیجان زده بودیم و البته غمگین. احساساتی متضاد داشتیم. خوشحال از این بابت که جرارد همه توانش را برای بارسا گذاشت و به عنوان یک اسطوره بازنشسته شد. غمگین از این بابت که مطمئنم جرارد همچنان می توانست در بالاترین سطح برای بارسا بازی کند ولی عواملی مانع شدند.»

پدربزرگ پیکه در ادامه گفت:«به شخصه تصور چنین پایانی برای جرارد نداشتم. هرچند او الان اسطوره بارسلوناست ولی همچنان می توانست به بارسا کمک کند. سال ها برای بارسا بهترین بازی ها را انجام داد و اینجا تاریخ‌سازی کرد. تصمیم او شخصی بود و دستمزدش را نیز بخشید تا مشکلی برای باشگاه ایجاد نکند. جرارد مرد نیمکت نبود و عادت به نیمکت نشینی نداشت. به تصمیم او احترام می گذارم هرچند با او در این رابطه هم عقیده نبودم.»

آمادئو در مورد مشکل پیکه با خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، گفت:«در مورد لاپورتا حرفی برای گفتن ندارم و ترجیح می دهم در این قضیه ورود نکنم. می دانم که شرایطی را برای جرارد به وجود آوردند تا خداحافظی کند ولی وارد جزئیات نمی شوم.»