به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته دیر ملحق شدن به اردوی آماده سازی سانتاکلارا و هم چنین تغییر پی در پی سرمربی در این  تیم پرتغالی موجب شد تا مهاجم بوشهری فوتبال ایران کمی دیر در لیگ برتر پرتغال خود را پیدا کند، اما هفته های پایانی با اتفاقات خوبی برای او همراه بود. گلزنی به تیم بنفیکا نشان داد، این بازیکن صاحب آینده درخشان در فوتبال پرتغال است. مدیر باشگاه هم درواکنش به پیشنهاداتی که از سوی تیم های ایرانی برای محمد محبی می رسید، گفت: ترجیحش این است به جای فروش محمد محبی به تیم های ایرانی این بازیکن را به یکی از تیم های مطرح فوتبال پرتغال بفروشد، چون این موضوع سود آوری بیشتری برای باشگاهش خواهد داشت.

اصرارهای باشگاه استقلال برای در اختیار گرفتن قرضی محمد محبی و تمایل این بازیکن برای برتن کرن پیراهن تیم آبی به نیت نزدیک شدن به تیم ملی سرانجام مدیر باشگاه سانتاکلارا را مجاب کرد، رضایتنامه قرضی این بازیکن را با دریافت 230هزار یورو برای تیم استقلال صادر کند. باشگاه سانتاکلارا همراهی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 از سوی محمد محبی را به نفع خود می دانست، به این خاطر به همه باشگاه هایی که در جام جهانی صاحب بازیکن هستند از سوی فیفا درآمد جالب توجهی تعلق می گیرد و از همه مهمتر این حضور می توانست، قیمت محمد محبی را در ترانسفر مارکت بالاتر ببرد اما تصمیم کارلوس کی روش همه نقشه ها را نقش بر آب کرد.

محمد محبی که در سوپر جام هم یکی از بازیکنان خوب استقلال بشمار می رفت، پیش بینی می کرد بعد از فتح جام هم یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی خواهد بود و برای برتن کردن پیراهن تیم ملی هم چنان اجازه رقابت با دیگر مدعیان را خواهد داشت اما در یک تصمیم غیر منتظره از سوی کارلوس کی روش که از سوی برخی کارشناسان فوتبال هم عجیب بود، محمد محبی به همراه مهدی مهدوی پور و صالح حردانی اجازه حضور در تمرین را پیدا نکردند! در تماسی که با این سه بازیکن مشخصا از سوی مهدی خراطی مدیر اجرایی تیم ملی گرفته شد، گفته شد در لیست کارلوس کی روش نیستند و بهتر است برای استفاده از تعطیلات برنامه ریزی کنند. محمد محبی که در بازی های مقدماتی جام جهانی و از سوی مارک ویلموتس به علیرضا جهانبخش ترجیح داده شد، بدون نگاه طرفدارانه باید گفت یکی از خوب های لیگ برتر در یازده هفته سپری شده بوده و همان طور که می دانید با 4 گل بهترین گلزن تیم آبی هم بشمار می رود. دست کم پیش بینی می شد او تا روز آخر یکی از بازیکنان حاضر در اردو باشد اما به هر صورت مربیگری شغل سلیقه ای است و توصیه ما به محمد محبی احترام به تصمیم کارلوس کی روش است. از سویی باید به این نکته مهم هم اشاره کرد در سال های اخیر ترافیک در خط حمله تیم ملی و بازی تیم ملی تنها با یک مهاجم خیلی از مهاجمان کلیدی و شایسته را از بازی در تیم ملی محروم کرده است که می توان مهاجمانی چون علی علیپور، شهاب زاهدی و ... را مثال زد.

فوتبال ادامه دارد؛ امیر ارسلان مطهری می تواند بهانه خوبی برای محمد محبی برای جنگیدن و تلاش دوباره برای برتن کردن پیراهن تیم  ملی باشد. بازیکنی که در ابتدای فصل ریکاردو ساپینتو از او خواست اردوی تیم استقلال را ترک کند تا جا برای کاوه رضایی باز شود اما او این کار را انجام نداد و ماند و مبارزه کرد تا در نهایت گل قهرمانی تیم را در سوپر جام زد. آنهم چه گل قشنگی. بدون شک هضم تصمیم کارلوس کی روش اینروزها برای محمد محبی سخت است و بهانه های او برای بودن در تیم ملی قوی تر از بهانه های کارلوس کی روش برای نبودن در تیم ملی است اما آنچه که مسلم است استمرار و ادامه تلاش برای خوب بودن در استقلال در نهایت شرایط را به سود محمد محبی تغییر خواهد داد. او به تیم ملی باز خواهد گشت و به جا برای تیم ملی گل خواهد زد. همان طور که امیر ارسلان مطهری به موقع به ترکیب تیم استقلال برگشت و به جایش مهمترین گل این فصل را تا به این جای کار برای استقلال به ثمر رساند.