به گزارش "ورزش سه"، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش با دو شرکت تامین کننده تجهیزات VAR جلسه ای برگزار کرده و از آنها برنامه گرفت. بعد از جلسه یاد شده، مقرر گردید که پس از تایید نهادهای نظارتی، با یکی از این دو شرکت قرارداد امضا شده و تجهیز ورزشگاهها به کمک داور ویدیویی همزمان با آموزش داوران، شروع شود. این اتفاق با وجود گذشتن بیش از یک هفته هنوز عملی نشده است.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه یکی از دغدغه های من راه‌اندازی VAR است در بخشی از صحبت های خود با شبکه خبر گفت: قبلا هم گفته بودم که اگر انتخاب شوم، یک، آقای کی‌روش را می آورم و دو، موضوع VAR را حل می کنم. 

او در خصوص زمان تقریبی به سرانجام رسیدن کار تاکید کرد: دنبال VAR هستیم و نهادهای نظارتی باید در مورد دو شرکتی که اعلام آمادگی کرده اند نظر بدهند. روز سه شنبه در نهاد یاد شده جلسه داشتم و قرار شد تا روز چهارشنبه نظر نهایی را بدهند. اگر این اتفاق رخ بدهد آموزش داوران را به سرعت شروع می کنیم. 

بر اساس گفته های مهدی تاج باید طی امروز یا فردا شاهد انتخاب شرکت تامین کننده تجیهزات VAR باشیم. در صورتی که این وعده رئیس فدراسیون فوتبال به واقعیت تبدیل شود، بعد از عقد قرارداد با شرکت یاد شده، باشگاههای لیگ برتری، روند همکاری خود با این شرکت را برای تجهیز ورزشگاههای خود شروع می کنند. فدراسیون فوتبال پیش از این اعلام کرده بود که نقشی در تامین مالی موضوع نداشته و باشگاهها باید این کار را شخصا به عهده بگیرند.