به گزارش "ورزش سه"، مشکل اصلی تیم امید در دهه‌های اخیر تنها عدم همکاری باشگاه‌ها با مربیان نبود. به نظر می‌رسد مشکل اصلی را باید در عدم هزینه فدراسیون فوتبال و حتی کمیته ملی المپیک برای تیم امید جستجو کرد. وقتی باشگاه‌ها به یک مربی دست‌کم برای یک فصل 4 تا 5 میلیارد تومان می‌دهند، حقوقی که فدراسیون فوتبال برای سرمربی در نظر می‌گیرد بین 50 تا 100 میلیون تومان به صورت ماهانه است، طبیعی است که هیچ مربی خوبی تمایلی به حضور در راس کادر فنی تیم امید ندارد و در نهایت، هدایت تیم امید را مربیانی برعهده می‌گیرند که فاقد تجربه کافی هستند.

به نظر می‌رسد یکی از پیشنهاداتی که در جلسات هیئت رییسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید مطرح شده انتخاب یکی از مربیان لیگ برتری برای هدایت تیم امید است. مربی‌ای که کارنامه او در سال های اخیر قابل دفاع باشد و از همه مهم‌تر به جوان‌ها در لیگ برتر میدان بدهد. این پیشنهاد در کنار به‌کارگیری مربی خارجی مطرح شده است. این یک نقشه راه جدید از سوی فدراسیون فوتبال برای تیم امید است که به طور حتم ثمربخش و قابل دفاع است.

مربی‌ای که از دل لیگ برتر برای هدایت تیم امید انتخاب می شود، همه بازیکنان رده سنی امید تیم‌های لیگ برتری را می‌شناسد و به طور حتم عملکرد آنها را هم آنالیز کرده است و از همه مهم‌تر چنین مربی‌ای مورد پذیرش بازیکنان است. این مربی به طور حتم تعامل بهتری با همکاران خود برای در اختیار گرفتن بازیکنان در تیم امید خواهد داشت، هر چند بهترین راه‌حل برای اینکه یک‌بار مشکل بین تیم امید و باشگاه‌ها حل شود، برنامه‌ریزی تمرینات و بازی های دوستانه در فرصت فیفادی است.