به گزارش "ورزش سه"، با پایان یک سال  فوتبال پرهیجان بیستمین دوره مراسم سالیانه پای طلایی برگزار شد و طی آن روبرت لواندوفسکی، ملی پوش لهستانی باشگاه بایرن مونیخ موفق به دریافت جایزه‌ای شد که تنها بیست بازیکن در تاریخ آن را به دست آورده اند.

لواندوفسکی بعد از پایان فصلی موفق با بایرن مونیخ، در نقل و انتقالات تابستانی طی انتقالی هیجان انگیز راهی بارسلونا شد. او در لباس آبی اناری هم به اندازه بایرن موفق بوده و طی 19 بازی، 18 بار موفق به گلزنی شده و چهار بار هم پاس گل داده است.

1784159

این مهاجم 34 ساله در مجموع لیگ و حذفی تا کنون 527 گل به ثمر رسانده است.با دریافت این جایزه، لواندوفسکی به جمع ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ پیوست که پیش از این پای طلایی را به دست آورده بودند. بزرگترین جای خالی در لیست برندگان این جایزه متعلق به لیونل مسی است. البته او واجد شرایط دریافت جایزه پای طلایی است و به احتمال زیاد سال آینده آن را مال خود خواهد کرد.

پای طلایی جایزه ای است که از سال 2003 به فوتبالیست ها به خاطر دستاوردهایشان چه به صورت فردی و چه جمعی اهدا می برقرار است. علاوه بر این، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا فرد منتخب یک برنده شایسته است، شخصیت او نیز مورد بررسی قرار می گیرد. تنها بازیکنان 28 سال به بالا واجد شرایط برنده شدن این جایزه هستند و هر بازیکن فقط می تواند یک بار آن را به دست بیاورد. یک نظرسنجی آنلاین نیز برای تعیین برنده بالقوه این جایزه انجام می شود که طرفداران می توانند در آن شرکت کنند. مراسم خیریه ای نیز همزمان با برگزاری مراسم پای طلایی در هتل دِ پاریس مونت کارلو انجام می گیرد و مبلغ جمع شده در حراجی ویژه خرج مبارزه با ایدز می شود.

1784158