به گزارش "ورزش سه"، شرکت طرف قرارداد با باشگاه ها مشخص شده و استادیوم ها در حال بازبینی از سوی افراد متخصص هستند و نواقص زیر ساخت ها هم به باشگاه ها گزارش می شود تا همه چیز به سرعت پیش برود و در ماه های آینده استادیوم های لیگ برتر مجهز به داور ویدئویی شوند.

موضوع نگران کننده در اجرای این پروژه این است که در گام نخست برخی از استادیوم های ایران مجهز به این تکنولوژی خواهند شد. اگر فدراسیون فوتبال جهان هم اجازه بدهد، برخی از بازی های لیگ برتر با حضور داور ویدئویی برگزار شود و برخی نه این اصلا اتفاق خوبی نیست و یک دوگانگی را در بازی های لیگ برتر به وجود می آورد و این خود مولد حاشیه های جدید در فوتبال ایران است. اجرای این پروژه باید زمانی از سر گرفته شود که همه استادیوم هایی که در آن بازی های لیگ برتر برگزار می شود، به این تکنولوژی مجهز شوند و از همه مهمتر به دو تیمی که قرار است در پایان فصل به لیگ برتر صعود کنند، از هم اکنون آلارم لازم برای تجهیز استادیوم خود به این تکنولوژی داده شود. این موضوع به راحتی قابل اجراست. اینکه به همه تیم های لیگ برتر ابلاغ شود که تا فلان تاریخ باید استادیوم های خود را مجهز به کمک داور ویدئویی کنند. در غیراینصورت اجازه میزبانی نخواهند داشت و باید در استادیوم هایی به میدان بروند که دارای این تکنولوژی باشند. این الزام به راحتی در فوتبال ایران قابل پیاده است. همان طور که در ابتدای فصل همه تیم های لیگ برتری باید در ایفمارک حاضر شوند و تست های پزشکی را بگذارنند. در غیر اینصورت کارت حضور در بازی ها برای هیچ یک از اعضای تیم ها صادر نمی شود.

فدراسیون فوتبال البته با تاخیر چند ساله در حال اجرای یک کار حرفه ای در فوتبال ایران است و حال که قرار به انجام است این کار باید تمام و کمال و شسته  و رفته انجام شود و نه نصف و نیمه. اگر قرار به این باشد برخی از بازی های لیگ برتر با حضور کمک داور ویدئویی برگزار شود و برخی از بازی ها نه همان بهتر که بازی ها به همین شکل دنبال شود. در این صورت همه تیم ها از اشتباهات داوری متضرر و منتفع می شوند. در صورتی که اگر تنها برخی از استادیوم ها مجهز به این تکنولوژی شوند تیم هایی که بدون کمک داور ویدئویی به میدان می روند، ممکن است باز هم از اشتباهات داوری متضرر شوند و این به دور از عدالت است.

نصب کمک داور ویدئویی اگر برای همه تیم های حاضر در لیگ برتر الزام شود و به همه تیم ها فرصت کافی برای اجرای این پروژه داده شود، بدون شک همه تیم ها حتی تیم هایی که دارای مشکل مالی هستند، به سراغ اجرای این پروژه خواهند رفت چرا که مطمئن می شوند دیگر اشتباهات داوری برای آنها آزار دهنده نخواهد بود و فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اجرای این پروژه باید در شروع کار اعلام کند، اجرای این پروژه در همه استادیوم های لیگ برتر الزامی است و در غیر اینصورت استفاده از ان کلید نخواهد خورد. اجرای این پروژه کار سختی نیست، بطوریکه شاهد اجرای آن در کشورهایی هستیم که از نظر زیر ساختی ضعیف تر از ایران هستند.