به گزارش “ورزش سه” اولین حکم مشاوره در فدراسیون فوتبال با ریاست مهدی تاج، برای صفی‌الله فغانپور، یار قدیمی او صادر شد. فردی که قبل از انتخابات با توجه به بحثی که با میرشاد ماجدی داشت از کار در دپارتمان حقوقی کنار رفت و پس از آن حکم مشاور حقوقی را از رئیس جدید فدراسیون دریافت کرد.

فغانپور به عنوان مشاور در تمام جلسات مربوط به تهیه سیستم کمک داور ویدئویی حضوری فعال داشت. از طرف دیگر مهدی تاج نیز در اکثر موارد که قرار است کاری حقوقی و یا قراردادی از طرف فدراسیون منعقد شود، بررسی و تحقیق را به او واگذار می‌کند.

در ادامه احمدرضا براتی توسط تاج به عنوان مشاور رئیس فدراسیون در امور مجامع و پیگیری‌های ویژه انتخاب شد. بعد از آن حکم، چندین استان انتخابات هیئت فوتبال خود را انجام دادند و شاهد این بودیم که براتی در کنار طهمورث حیدری که ریاست کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد، شرکت کرده و در برگزاری نقش دارد.

چند روز قبل نیز، علی خطیر به عنوان مشاور عالی تاج انتخاب شد. فردی که پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر حضورش در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مطرح می‌شد. او که سابقا معاونت دبیرکلی فدراسیون را بر عهده داشت، یکی از نفراتی بود که هنگام برگزاری انتخابات به عنوان یکی از نفرات نزدیک به تاج شناخته می‌شد ‌و حالا نیز یکی از افرادی است که در تصمیمات ریاست فدراسیون می‌تواند نقش داشته باشد.

با این اوصاف در فدراسیون فوتبال، مشاوران مهدی تاج، بر خلاف رویه قبلی حرکت کردند و به جای نقش مشورتی، وظیفه‌های اجرایی بر عهده دارند و در تصمیمات نقش آفرینی می‌کنند.