در حالی که فشارها روی آبراموویچ هر لحظه زیادتر می‌شود، چندین سرمایه‌گذار آماده هستند تا از این فرصت پیش آمده به نفع خود استفاده کنند. 

رومن آبراموویچ این هفته پیشنهادهایی را برای واگذاری مالکیت چلسی دریافت خواهد کرد. حداقل سه گروه بر این باور هستند که میلیاردر روس برای اولین بار آماده است تا بر سر فروش چلسی مذاکره کند. 

به گزارش طرفداری و به نقل از تلگراف، در حالی که در پی تهاجم روسیه به اوکراین مبحث تحریم آبراموویچ به طور جدی مطرح شده است، علاقه‌مندان آماده می‌شوند تا برای خریدن باشگاهی چلسی از او دست به کار شوند. چلسی در گذشته تاکید کرده است که این باشگاه فروشی نیست ولی حداقل در خارج از باشگاه این باور ایجاد شده است که احتمالا مالک روس باشگاه مجبور خواهد شد تصمیمی غیر منتظره بگیرد. حتی شایعاتی حکایت از این دارند که آبراموویچ برای فروختن عمارت خود در کنزینگتون پلس آماده می‌شود. 

  • رومن آبراموویچ همچنان مالک چلسی است و خبری از فروش نیست

یک مانع بزرگ در مسیر تغییر مالکیت چلسی این است که آیا آبراموویچ ظرف این یک هفته تحریم خواهد شد یا نه چون اگر پاسخ مثبت باشد، در آن صورت معامله کردن با او یا همکارانش قانونی نخواهد بود. آبراموویچ در گذشته به پیشنهادی ۲.۲ میلیارد پوندی برای فروش چلسی دست رد زده است. در همین حال بدهی باشگاه به او ۱.۵ میلیارد پوند است که تقریبا با قطعیت می‌توان گفت که این مالک روس انتظار خواهد داشت تا قبل از قطع همکاری صاف شود. 

  • فوری؛ رومن آبراموویچ اداره باشگاه چلسی را به متولیان بنیاد خیریه این باشگاه واگذار کرد