به گزارش "ورزش سه"، غیر از یک مقطع کوتاه در دور رفت فصل ۱۸-۲۰۱۷ که به‌عنوان بازیکن قرضی برای یوپن بلژیک به میدان رفت و ۱۰ بازی در ژوپیر لیگ انجام داد و یکبار هم در جام حذفی این کشور به میدان رفت، عبدالکریم حسن از سن ۱۴ سالگی تا همین ۱۰ روز پیش عضو باشگاه السد بود ولی حالا تصمیم غیرمنتظره مدیران قطری منجر به جدایی او خواهد شد.

عبدالکریم حسن که قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ را همراه با قطر به دست آورده و در سال ۲۰۱۴ نیز به قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا همراه با عنابی‌پوشان رسید، در جام جهانی نیز یکی از مهره‌های ثابت تیم میزبان بود ولی در پایان این بازی‌ها از السد کنار گذاشته شد.

ارسال پیام‌های سخره‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی توسط عبدالکریم حسن پس از حذف تیم ملی قطر از جام جهانی موجب عصبانیت مدیران باشگاه السد شد و آنها ۱۰ روز قبل ستاره و مدافع چپ خود را به طور قطعی اخراج و اعلام کردند او در برنامه‌های این تیم جای ندارد و همین اتفاق موجب شد این بازیکن رسما و پس از حدود ۱۵ سال جدا شود.

عبدالکریم حسن که در سه مسابقه جام جهانی ۲۰۲۲ مهره ثابت تیم ملی قطر بود و حضور کامل مقابل اکوادور، سنگال و هلند داشت، از ابتدای فصل جدید بخاطر حضور در اردوهای ملی در هیچ مسابقه باشگاهی برای السد به میدان نرفت و حالا هم به طور رسمی از این باشگاه جدا شد تا در یک لیگ جدید به فوتبال خود ادامه دهد.

بنابر اعلام روزنامه الشرق، باشگاه السد به طور رسمی از باشگاه الوصل امارات برای عقد قرارداد با عبدالکریم حسن پیشنهادی دریافت کرده و احتمالا این انتقال طی روزهای آینده اتفاق می‌افتد.

عبدالکریم حسن که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان مرد سال فوتبال آسیا معرفی شد و نخستین هت‌تریک تاریخ تیم ملی قطر را هم به نام خود ثبت کرده، جزو بازیکنانی محسوب می‌شود که بیشترین مبلغ دریافتی را از باشگاه السد دریافت می‌کند ولی با این وجود احتمالا در صورت توافق مالی بین دو باشگاه قطری و اماراتی، این بازیکن راهی الوصل خواهد شد.