پپ گواردیولا اعلام کرد ژائو کانسلو بیمار است و با توجه به محرومیت واکر، منچسترسیتی مقابل اسپورتینگ هیچ دفاع راست تخصصی ای نخواهد داشت.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان حاضر شد و در مورد زینچنکو، کوین دی بروین، محرومیت کایل واکر و سایر مسائل صحبت کرد. به گزارش طرفداری، پپ گواردیولا در این کنفرانس خبری در مورد احتمال فیکس بازی کردن زینچنکو گفت:

بله او آماده است. دوران سختی است. فکر می کنم اگر لازم باشد بازی کند، آماده خواهد بود. ما فقط 14 بازیکن را در اختیار داریم. مشکلاتی با محرومیت کایل واکر داریم و ژائو کانسلو نیز بیمار است و نمی تواند بازی کند. ما بازی رفت فوق العاده ای داشتیم و 5-0 پیروز شدیم اما هنوز کافی نیست. ما تا جایی که بتوانیم بهترین تیم ممکن را برای کسب پیروزی به میدان می فرستیم. آکه نیز در دسترس نیست. الان ما فقط سه مدافع داریم که تعداد زیادی نیست. شاید لازم باشد با بهره بردن از تیم دوم با شرایط وفق پیدا کنیم. خواهیم دید چه کاری می توانیم انجام دهیم.

دی بروین در آستانه محرومیت است و با دریافت کارت زرد محروم می شود. او فیکس خواهد بود؟

شاید نه. خواهیم دید. آکه؟ فکر می کنم در روزهای آینده همراهمان خواهد بود اما برای فردا بسیار ریسکی است. با توجه به غیبت طولانی مدت روبن دیاز، نمی توانیم روی یک مدافع دیگر نیز ریسک کنیم. پس از این بازی ریکاوری خواهیم داشت اما نمی توانیم آکه را از دست بدهیم. دکتر به من گفت که بازی دادن به او در حال حاضر بسیار ریسکی است.

قدرت لیگ برتر در لیگ قهرمانان؟

منچستریونایتد مقابل اتلتیکو مادرید نتیجه فوق العاده ای کسب کرد. چلسی نیز کار فوق العاده ای انجام داد. نباید فراموش کنیم که بازی ای داریم که باید در آن گلزنی کنیم اما در پرتغال ما قبل از بازی به گل های مان دست یافتیم. می توانم غرور بازیکنان اسپورتینگ را تصور کنم، آن ها می خواهند مقابل ما عملکرد خوبی داشته باشند و باید آماده باشیم. ما با 5-0 شروع می کنیم که یک واقعیت است، نمی توانیم کار احمقانه ای انجام دهیم، باید تلاش کنیم و بازی را ببریم.

واکر لایق سه بازی محرومیت بود؟

کایل واکر لایق چنین محرومیتی بود. او کار احمقانه ای انجام داد و لایق این محرومیت بود. من هنوز خیلی از دست او عصبانی ام و کایل این را می داند. او بازیکن بسیار مهمی برای ماست، دیدید مقابل منچستریونایتد چگونه بازی کرد؟ مقابل لایپزیش او در حالی آن برخورد را داشت که ما صعودمان قطعی بود، او لایق محرومیت است. باشگاه به محرومیت او اعتراض کرد اما من با این اعتراض موافق نبودم. امیدوارم او از این اتفاق برای آینده اش درس بگیرد.

در غیاب واکر و کانسلو چه کسی در پست دفاع راست بازی خواهد کرد؟

نمی دانم. به آن فکر خواهم کرد. راه حال های تان را به من بگویید! شاید فرناندینیو؟ نمی دانم. در تمرینات خواهیم دید. بازیکنانی را در آکادمی داریم و شاید از آن ها استفاده کنیم.

فرناندینیو و حضورش در تیم برای یک فصل دیگر؟

این مسائل به او مربوط است. فرناندینیو و کوین دی بروین در شش سال اخیر در تمام جلسات بوده اند و وقتی بازی می کنیم، می دانند چه چیزی نیاز است رخ دهد. در بین دو نیمه وقتی زمان برای اصلاح مسائل داریم، آن ها صحبت می کنند و تمام بازیکنان آزادی بیان دارند. این که بازیکنان در مورد بازی صحبت می کنند را دوست دارم. در مورد دانش، اشتیاق و مدرک مربیگیری با فرناندینیو صحبت نکرده ام اما او یک هافبک هولدینگ و کاپیتان است، به باشگاه فکر می کند و همه ویژگی های لازم برای سرمربی شدن را دارد. من دوست دارم او را به عنوان سرمربی ببینم.

 خوشحالم که او را دارم چون او بازیکن و کاپیتانی خارق العاده است. الان این حس را دارم که او در 36-37 سالگی کمی پس از تعطیلات مشکل داشت اما الان به ریتم مناسب برگشته است. برای او مهم نیست که در چه شرایطی بازی کند، او مقابل پتربرو نیز بازی خواهد کرد. بازیکنان هم سن او نمی خواهند در هوای سرد آن جا بازی کنند اما او می خواهد به تیم کمک کند تا رودری کمی استراحت کند. در پایان فصل تصمیم خواهیم گرفت.

اسپورتینگ؟

سعی می کنیم فردا مقابل آن ها پیروز شویم و این هدف ماست. به طور معمول پرتغال یعنی پورتو و بنفیکا. اسپورتینگ چند سال پیش واقعاً با مشکل مواجه بود اما افراد جدید همه چیز را تغییر می دهند، آن ها سرمربی فوق العاده ای دارند و قهرمان هستند. ما مقابل آن ها به سرعت به گل رسیدیم و گاهی این اتفاق رخ می دهد. پس از آن، وقتی کنترل بازی را در اختیار دارید و نتیجه خوب است، همه چیز آسان می شود. احترام زیادی برای کاری که این تیم انجام می دهد قائلم.