به گزارش ورزش سه، محمود انصاری، سرمربی امید پرسپولیس پس از پایان دربی در گفت‌وگویی با خبرنگاران عنوان کرد: شرایط برای برگزاری بازی نامساعد بود و ما تمام تلاش‌مان را کردیم که بازی برگزار شود.

او در واکنش به اینکه شنیده می‌شود پرسپولیسی‌ها قصد داشتند بازی نکنند، گفت: اتفاقا ما می‌خواستیم بازی کنیم. اگر نمی‌خواستیم که برف را پارو نمی‌کردیم که زمین برای بازی آماده شود. زمین مقابل را ببینید که چقدر برف نشسته و سفیدپوش است. ما تلاش کردیم بازی برگزار شود و عقب نیافتد. آقای برهانی گفت که با این شرایط نمی‌شود بازی کرد اما ما گفتیم بگذارید داور تصمیم بگیرد و تصمیم‌گیرنده ما نیستیم؛ ناظرين و داورها هستند که تشخیص می‌دهند بازی برگزار شود یا نه.

سرمربی امید پرسپولیس درباره این مسابقه توضیح داد: ما ۲-۰ جلو بودیم و یک بازیکن آسیب دید و توپ را بیرون انداختیم. استقلال شروع کرد و فیرپلی نکرد. ما ناراحت آن صحنه بودیم و همه بازیکنان ایستاده بودند و یک خطا شد و ما گل خوردیم. شاید تمرکز بچه‌ها و کادرفنی در آن لحظه به هم خورد و غافل شدیم. جای تاسف دارد که تیم استقلال به جای اینکه مربیگری کند، هوچی‌گر آورده‌اند. زمانی که ۲-۰ عقب بودند، مدام به داور اعتراض می‌کردند، در صورتی که اصلا اتفاق خاصی رخ نداده بود. شاید از دست داور هم در رفت؛ گرچه داور خوبی هم بود و در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود.

او ادامه داد: شاید اشتباه خود ما بود و باید مثل تیم مقابل برخی مسائل را به بچه‌ها یاد می‌دادیم که ناجوانمردانه بازی کنند و خودشان را روی زمین بیندازند. قبل از اینکه گل بخورند و زمانی که بازی مساوی بود، همه بازیکنان‌شان به نوبت روی زمین بودند. ده بار گلرشان خودش را انداخت اما وقتی عقب افتادند همه بازی کردند. ما گل خوردیم و گلرمان آسیب دید اما داور اخطار داد اما بعد اینکه مساوی شد، گلر حریف خودش را انداخت و داور بالای سر او رفت و گفت دکتر هم به زمین بیاید و پذیرایی هم کرد.

انصاری سپس بیان کرد: اگر بحث وقت تلف کردن است، به جدول مسابقات نگاه کنید و ببینید تیم‌ها به چه نتیجه‌ای نیاز دارند. ما به برد نیاز داشتیم و پنج امتیاز از تیم استقلال عقب بودیم و دنبال وقت تلف کردن نبودیم اما تیم استقلال پنج امتیاز جلو بود و نیاز به این کار داشت و یک مساوی هم کمک بزرگی برایش بود؛ بنابراین تیم حریف به دنبال وقت تلف کردن بود و نمی‌دانم داور چطور آن اخطار را به گلر ما داد و به گلر آنها نداد؛ او در صحنه پنالتی یک کارت گرفت و باید اخراج می‌شد.

وی در خصوص تاکید نیمکت پرسپولیس بر روی وقت اضافه گفت: داور پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. پنج دقیقه بابت چه بوده؟ تعویض؟ چند تعویض انجام شد؟ ما سه تعویض داشتیم که یکی بین دو نیمه بود و دو تعویض در طول بازی و استقلال هم چهار نفر را تعویض کرد؛ کل زمانش سه دقیقه می‌شود. اما زمان تعویض مهم نیست و ما دنبال بازی کردن بودیم ولی بازی از دست تیم ما در رفت؛ ما برنده بازی بودیم و دو دقیقه مانده بود.

انصاری درباره اینکه استقلال با یک مساوی در سه بازی آینده، قهرمان خواهد شد گفت: فاصله ما با استقلال پنج امتیاز است و استقلال یک رای کمیته انضباطی گرفته که خنده‌دار است و کمیته انضباطی اصلا صلاحیت رسیدگی به این موضوع را نداشت؛ بازیکنی که فسخ یک طرفه می‌کند، باید به کمیته تعیین وضعیت برود اما بازی را ۳-۰ نمی‌کنند. امتیاز را به آنها دادند و استقلال به واسطه سه امتیاز بالای جدول مانده است. فکر می‌کنم استیناف هم روز چهارشنبه رای را برگردانده و نمی‌دانم اعمال نفوذ شده یا اتفاق دیگری افتاده که اعلام نکردند رای سه امتیاز برمی‌گردد تا بازی انجام شود و سپس رای را برگردانند. این چیزی است که شنیده‌ایم اما قاعدتا پرونده بازیکنی که یک طرفه فسخ می‌کند با آیین‌نامه نقل و انتقالات است، نه کمیته انضباطی. در هر صورت اگه جریمه سه امتیاز است، ما یازده امتیاز می‌گیریم چون برخی بازیکنان فسخ یک طرفه هم نکردند و با دو قرارداد در تیم‌های دیگر بازی کردند و ما هم اعتراض کردیم.

او در واکنش به این سوال که هیئت فوتبال توجهی به این ماجرا ندارد؟ عنوان کرد: حجم کاری هیئت فوتبال زیاد است و شاید برخی از همکاران هم به آیین نامه تسلط ندارند. در مورد فسخ یک طرفه فقط کمیته تعیین وضعیت می‌تواند رسیدگی کند و وظیفه کمیته انضباطی نیست. برای مثال آقای طارمی از ترکیه به پرسپولیس آمد، ۳-۰ کردند؟ محمد بلبلی به فولاد رفت ۳-۰ کردند؟ بازیکن محروم شد و ربطی به نتایج نداشت. همین سه امتیاز و رای اشتباه، ۴-۵ هفته به استقلال کمک کرده است. به هر حال استقلال سه بازی سنگین دارد و شاید سه باخت بیاورد. ما هم بازی سنگین داریم اما تا روز آخر می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم و دنبال نتیجه‌گیری هستیم. در نهایت هر کسی قهرمان شد، مبارکش باشد ولی این فوتبالی که برگزار می‌شود، روح جوانمردانگی در آن نیست و همه فقط به فکر نتیجه‌گیری هستند. ما ۲-۰ جلو بودیم؛ نمی‌توانستیم به بازیکنان یاد بدهیم که وقت تلف کنند؟ اما بازی کردیم و دنبال این بودیم که گل سوم را بزنیم.

انصاری در پایان گفت: ما هشت بازی دربی انجام دادیم و پنج برد و سه مساوی داشتیم و باختی نداشتیم. این یک آمار خوب برای باشگاه پرسپولیس است. در مورد خروجی بازیکنان هم همین حالا ۵-۶ بازیکن در رده بزرگسالان هستند و شاید در تمرینات ما حضور نداشته باشند. سه بازیکن ما اردوی ملی هستند که امروز حضور نداشتند و دست ما بسته بود. با این حال هدف ما در رده پایه رشد بازیکنان است که به جایگاه اصلی خودشان در رده بالاتر و رده‌های ملی برسند و در کنارش نتیجه‌گیری هم مهم است. نمی‌توانم بگویم که اصلا به دنبال نتیجه‌گیری و قهرمانی نیستیم؛ حتما به فکر قهرمانی هستم و از روز اول هم به واسطه تیم خوب و بازیکنان باکیفیت، به دنبال همین بودم. اگر کسی بگوید فقط دنبال بازیکن سازی هستیم و نتیجه اصلا مهم نیست، دروغ می‌گوید. همه دنبال نتیجه هستند؛ اگر نبودند در زمین این کارها را نمی‌کردند و هفته‌های قبل سر تیم‌های دیگر را نمی‌بریدند.