به گزارش "ورزش سه"، 6 تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شده‌اند و هواداران فوتبال در انتظار دو تیم بعدی حاضر در جمع 8 تیم برتر مسابقات هستند. یکی از مدعیان از بازی فردای سپاهان و پرسپولیس بیرون خواهد آمد و دیگر تیم صعود کننده هم از بازی معوق شده فولاد و گل‌گهر مشخص خواهد شد.

نکته قابل توجه اما باقی ماندن تیم‌های 5 سرمربی در تورنمنت حذفی هستند که در گذشته سابقه قهرمانی در این مسابقات را با تیم‌های دیگر دارند. امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، ساکت الهامی و جواد نکونام در قامت سرمربی جام حذفی را فتح کرده‌اند و مجتبی حسینی هم به عنوان دستیار به این عنوان مهم رسیده است.

از این جمع مجتبی حسینی و ساکت الهامی قطعا در یک چهارم نهایی حضور خواهند داشت و از بین امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی فقط دو نفر شانس باقی ماندن در ادامه تورنمنت را همچنان برای خود دارند.

یحیی گل‌محمدی؛ به دنبال سومین قهرمانی حذفی
سرمربی سرخ‌پوشان در گذشته دوبار به عنوان سرمربی ذوب آهن به قهرمانی جام حذفی رسیده است. گل‌محمدی که یک بار با پرسپولیس در فصل 91-92 به فینال حذفی رسید و با شکست در ضربات پنالتی جام را به سپاهانی‌ها تقدیم کرد، در دو فصل متوالی 93-94 و 94-95 به فینال رفت و دو جام ارزشمند را کسب کرد. او حالا امیدوار است برای چهارمین بار به فینال برسد و سومین جام قهرمانی حذفی را به دست بیاورد.

1804285

ساکت الهامی؛ هوادار، تراکتور و نساجی می‌شود؟
او که چند سالی است در عرصه لیگ برتر به عنوان سرمربی حضور دارد، خود را یک مربی حذفی‌باز نشان داده است. الهامی فصل گذشته با نساجی عنوان قهرمانی را کسب کرد و سه فصل پیش با تراکتور به فینال رفت و با برد مقابل استقلال این جام را به آغوش کشید. ساکت حالا با هوادار هم توانسته تا جمع 8 تیم بالا بیاید و برای سومین جام قهرمانی تلاش می‌کند.

1804286

امیر قلعه‌نویی؛ به دنبال پاک کردن خاطره خرمشهر
پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر هرقدر در این مسابقات جام آورده، اما در جام حذفی فقط یک قهرمانی با استقلال را دارد. او در فصل 86- 87 زمانی که استقلال در لیگ برتر با هدایت مرحوم ناصر حجازی و سپس فیروز کریمی سیزدهم شده بود، در جام حذفی موفق شد این تیم را به فینال ببرد با برد پرگل مقابل پگاه گیلان در آزادی جشن قهرمانی بگیرد. بعد از آن قلعه‌نویی در فصل 95-96 روی نیمکت تراکتور به فینال رسید اما در آن مسابقه که در خرمشهر برگزار شد، یک بر صفر مقابل نفت تهران با هدایت علی دایی شکست خورد و از کسب جام بازماند. قلعه‌نویی حالا با گل‌گهر در اندیشه سومین فینال و دومین قهرمانی خود است.

1804287

جواد نکونام؛ ماندگار شود، مدعی است
اگرچه هنوز تکلیف جواد نکونام با فولاد دقیقا مشخص نشده و او فعلا از استعفای خود به طور رسمی کوتاه نیامده اما اگر این اتفاق بیفتد ، قرمزپوشان در جام حذفی به دنبال رسیدن به فینال هستند. جواد نکونام در فصل 99-1400 فولاد را به فینال حذفی رساند و با برد مقابل استقلال در ضربات پنالتی جام را به آغوش کشید. او قطعا دوست دارد یک بار دیگر طعم شیرین قهرمانی در حذفی را بچشد.

1804288

سیدمجتبی حسینی؛ بدون یحیی در پی شگفتی‌سازی
سرمربی پیکان در شرایطی تیم خود را به جمع 8 تیم برتر حذفی رسانده که در گذشته سه بار در فینال این تورنمنت حضور داشته و دو جام قهرمانی کسب کرده است. حسینی به عنوان دستیار اول و مغز متفکر یحیی گل‌محمدی در ذوب‌ آهن و پرسپولیس همراه او با دو جام قهرمانی با ذوب‌ آهن کسب کرد و با پرسپولیس در فینال شکست خورد. او بدش نمی‌آید با تیم جوانی که درست کرده و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد پا را فراتر بگذارد و این بار به عنوان سرمربی حضور در فینال جام حذفی را تجربه کند.

1804289