سرمربی بارسلونا به مانند انتظار، از عملکرد تیمش رضایت کامل دارد. 

ژاوی به تمجید از اوبامیانگ پرداخته است.

طرفداری - موندو دپورتیوو | بارسلونا در جریان دیداری از هفته بیست و هشتم لالیگا، اوساسونا را با ارائه یک نمایش برتر از پیش رو برداشت و حالا می تواند به راحتی حضور در رتبه دوم جدول را تصور کند. ژاوی، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی در خصوص عملکرد شاگردانش به شرح زیر توضیحاتی ارائه داد.

قهرمانی دشوار است

امروز یکی از بهترین بازی هایمان از زمان ورود من به تیم را ارائه کردیم. خیلی خوشحالم چون نمایشی که به اجرا گذاشتیم، تقریبا بی نقص بود. من یک آرمانگرا هستم و همین حالا هم با هزار فکر و خیال در خصوص بازی تیم به خانه می روم. قهرمانی در لالیگا بسیار دشوار است، حتی اگر در سانتیاگو برنابئو پیروز شویم. امروز سطح انرژی تیم بالاتر بود و در همین راستا در چرخش توپ و ارائه یک بازی پرشور نیز بهتر کار کردیم.

دوران سختی داشتیم 

لذت بردن از سرمربیگری بارسا؟ به نظر شما چطور می توانم لذت ببرم؟ 4 ماه است که در بارسا هستم و 3 ماه نخست آن به طرز وحشتناکی دشوار بود. در حرفه مربیگری، "بخشیده شدن" در کار نیست. اما خب حالا در نقطه ای قرار داریم که می توانیم از آن لذت ببریم. وضعیت باشگاه بسیار سخت و طاقت فرسا بود اما از تمام توانمان بهره گرفته ایم تا دوباره از تماشای بارسا لذت ببریم.

رقابت درون تیمی 

در حال حاضر یک ترکیب بزرگ در اختیار داریم و این یک امتیاز محسوب می شود. انتخاب 11 نفر در چنین شرایطی کار آسانی نیست. دیدید که امروز لازم نشد به دی یونگ، آداما و آرائوخو بازی بدهیم. در این تیم همه برای جایگاهشان رقابت می کنند.

تلنگر دیدار با گالاتاسارای

  یک واقعیت بود، سطح انرژی را پایین آورده بودیم و همان طور که دیروز گفتم، در فوتبال امروز اگر مرتکب این اشتباه شوید، حریف بر شما مسلط می شود. یک سری از جنبه های غیرفوتبالی که مقابل گالاتاسارای فاقد آنها بودیم، به ما نشان داد که هیچ چیز آسان نیست. 

فران برای ما گل های زیادی به ثمر خواهد رساند 

عملکرد فران تورس؟ تنها بحث زمان مطرح بود تا فران شروع به گلزنی کند؛ او طی تمام دوران حرفه ای خود این کار را انجام داده، از والنسیا و منچسترسیتی تا تیم ملی. فران گاهی اوقات مقابل دروازه بدشانس بوده است اما همیشه کارهای زیادی برای تیم ما انجام می دهد. از او راضی هستم، فران طی تمام این مدت سخت تمرین می کرد. این بازیکن از جنبه حمله به فضای پشت دفاع حریف، یکی از بهترین بازیکنان جهان است. فران شخصیت شجاعی دارد و قرار است گل های زیادی برای ما به ثمر برساند.

دمبله تفاوت ها را رقم می زند 

 عثمان دمبله؟ عثمان بازیکنی است که تفاوت ها را رقم می زند و امروز این را دوباره نشان داد. مردم حالا می بینند که او از تمام تلاشش برای بارسا بهره می گیرد؛ عملکرد عثمان در بازی امروز عالی بود و همانطور که همیشه گفتم، او بخشی از تیم است و هیچ وقت تردیدی در این خصوص نداشته ایم. 

گاوی مرا شگفت زده می کند 

گاوی؟ این پسر مرا شگفت زده می کند. کارهایی که انجام می دهد در نوع خود شگفت انگیز هستند. به نوع پرس کردن و کار با توپ او نگاه کنید... او البته باید سر بالاتر بازی کند اما این را هم در نظر بگیرید که تنها 17 سال سن دارد. گاوی شگفت انگیز است.

اوبامیانگ، هدیه ای از آسمان ها 

اوبامیانگ؟ هدیه از سوی آسمان ها برای بارسلونا. اوبا شخصیت مثبتی دارد، سخت کوش است و در رختکن بسیار خوب جا افتاده. سرمربی او بودن برای من یک مزیت خاص است.

 وضعیت پیکه

تعویض پیکه؟ جرارد طی روزهای اخیر کمی ناراحتی داشت اما مشکل خاصی نبود. تعویض به خاطر محافظت از او بود. 

قهرمانی تیم زنان بارسا در لالیگا 

می خواهم به تیم زنان تبریک بگویم، آنها مسیر را به ما نشان می دهند. امروز پیش از بازی در هتل با آنها ملاقات کردیم، این تیم شبیه به تیم رویایی کرویف یا تیم پپ بازی می کند. تیم زنان برای تیم مردان یک الگو محسوب می شود.