ویارئال برای جذب یازده بازیکن ترکیب ابتدایی دیدار با یوونتوس، مبلغ کمتری نسبت به هزینه خرید آرتور، ولاهوویچ و دلیخت پرداخت کرده بود

ویارئال و اونای امری یک بار دیگر ثابت کردند که صرفا خرج بیشتر برای کسب موفقیت کافی نیست.

طرفداری | از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته یوونتوس در تورین میزبان ویارئال بود. با وجود ارائه نمایشی نه چندان قاطع، ویارئال به برد قاطعانه ۳-۰ دست یافت و به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها رسید. این اتفاق به معنی ناکامی دوباره یوونتوس در مسابقات اروپایی بود و آن‌ها خیلی زود از چمپیونز لیگ کنار رفتند. توجه به تفاوت شرایط مالی دو باشگاه و هزینه‌های انجام شده در سال‌های اخیر، احتمالا غم هواداران بیانکونری را بیشتر می‌کند.

طبق محاسبات توتومرکاتو وب، ویارئال برای جذب یازده بازیکن ترکیب ابتدایی شب گذشته خود، مجموعا ۵۳.۴ میلیون یورو هزینه کرده که ۲۴ میلیون از آن به انتقال آرنو دونجوما در ابتدای فصل مربوط می‌شود. این در حالی است که یوونتوس فقط برای خرید آرتور ملو مبلغ ۷۶ میلیون یورو هزینه کرده بود. هر چند این معامله به شکل معاوضه با پیانیچ انجام گرفت اما این تنها گزینه قابل مقایسه نیست. سران یووه برای جذب ماتیاس دلیخت و دوشان ولاهوویچ به ترتیب مبالغ ۸۵.۵ و ۸۱.۶ میلیون یورویی را پرداخت کرده بودند. 

از طرف دیگر، بر اساس گزارش اسکای ایتالیا، یوونتوس به طور سالانه مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون یورو بابت حقوق، مالیات و سایر مخارج مربوط به قراردادهای بازیکنان هزینه می‌کنند. این رقم برای ویارئال عدد ۱۲۵ میلیون یورو را نشان می‌دهد.