به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن امروز در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در یک بازی حساس و سرنوشت ساز مقابل استرالیا قرار گرفت و موفق شد با دو گل دقایق پایانی کائورو میتوما بر حریف خود غلبه کند؛ موضوعی که باعث شد صعود ژاپن به جام جهانی قطر قطعی شود و استرالیا نیز پا به بازی پلی آف بگذارد.

تاجیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن، بعد از قطعی شدن صعود این کشور به جام جهانی قطر گفت: "مایلم از سرمربی یعنی موریاسو، کادر او، بازیکنان و رئیس کمیته فنی سوریماچی بابت برنده شدن بلیت جام جهانی تشکر کنم. همچنین می خواهم از همه باشگاه‌های جی‌لیگ و همچنین اروپایی بابت بازیکنانی که به تیم ملی تحویل دادند تشکر کنم.

خیلی خوشحالم که می‌توانیم در جام جهانی شرکت کنیم اما از این به بعد رقابت واقعی برای کسب نتایج خوب در این مسابقات آغاز می‌شود. بازیکنان حالا به موفقیت در جام جهانی فکر می کنند. می خواهم در آینده به تقویت تیم کمک کنم و به طور کلی تلاش کنیم که تیم خوبی برای جام جهانی بسازیم. دوست دارم ابتدا مقابل ویتنام با تمام قوا ظاهر شویم و از این بازی به عنوان کمکی برای جام جهانی استفاده کنیم. همه کسانی که از ژاپن حمایت کردند و در استادیوم ما را تشویق کردند قدرت بزرگی برای بازیکنان محسوب می شدند. باز هم از همه هواداران تشکر می‌کنم."