نسخه کامل آبی به رنگ آسمان، ساخته امیر رفیعی دوباره بحث کری های سرخابی را داغ می کند، چرا که کارگردان فیلم تاریخ باشگاه استقلال مدعی شده پرسپولیس با حمایت و پیشنهاد رسانه رسمی باشگاه تاج در لیگ تخت جمشید پذیرش شده...

کارگردان آبی به رنگ آسمان در نسخه کامل این فیلم، اسناد تاریخی تازه ای رو کرده و به همین بهانه با او تماس گرفتیم تا دلایلش را برای ادعای تازه اش بشنویم.

به گزارش طرفداری، امیر رفیعی که قبل‌تر در «آبی به رنگ آسمان» مدعی شده بود پرسپولیس سال‌های ۴۴ و ۴۵ در دسته دوم تهران حضور داشته و سپس به دسته سوم سقوط کرده و اواخر سال ۴۶ از انتهای جدول دسته سه به‌یکباره راهی سطح اول تهران برای سال ۴۷ شده و همان سال در انتخابی سال ۴۸ با شکست مقابل پیکان به دسته دو سقوط کرده اما طی تغییر در آیین‌نامه بازی‌ها و با موفقیت در مسابقات تجدیدی، سهمیه سال ۴۸ را به‌دست آورده، در نسخه کامل فیلم خود ادعای جدید دیگری مطرح ساخته که در آن عنوان شده؛ پرسپولیس در مسابقات انتخابی لیگ کشوری سال ۴۹، سهمیه حضور در این بازی‌ها را از پایتخت کسب نکرده و زمانی‌که پیکان از نیمه راه، مسابقات کشوری را رها کرده، به‌رغم آن‌که در تهران تیم‌های دیگری بالای پرسپولیس بوده‌اند اما مسوولین بازی‌ها، سرخ‌ها را جایگزین پیکان کردند که حتی در این مسیر مجله «تاج ورزشی» نیز پیشنهاد دهنده این موضوع بوده است.

رفیعی در بخش دیگری مطرح کرده که پرسپولیس برای اولین دوره جام تخت جمشید به سال ۵۲ نیز سهمیه حضور در بازی‌ها را به‌دست نیاورده و نباید در این جام حاضر می شده اما با اعمال نفوذ مسوولین از جمله هوشنگ دیده‌بان، این تیم جای تیم‌هایی چون: تاج آبادان، تاج مسجد سلیمان و… در جام تخت جمشید شرکت کرده است.

با امیر رفیعی تماس گرفتیم تا پیرامون این ادعاها صحبت کنیم که کارگردان آبی به رنگ آسمان به طرفداری گفت:

حرف‌هایم در فیلم زده شده و با دقت و وسواس این موضوع‌ها مورد استفاده قرار گرفته و صحبت خاصی ندارم اما چون در فیلم،  روزنامه‌ها سریع رد می‌شوند و شاید مخاطب نتواند آن‌ها را با دقت بخواند، به مانند مباحث قبلی، روزنامه‌های مربوطه را برای انتشار در اختیارتان قرار می‌دهم تا اگر شک و تردیدی برای حتی یک نفر وجود دارد، برطرف شود.

رفیعی در ادامه توضیح داد:

برای صحت و درستی روزنامه ها نیز کافی است به بخش آرشیو مجله کیهان ورزشی و روزنامه اطلاعات مراجعه کنید. ضمن آن که موارد مطروحه، تحلیل نیست، نتایج و اتفاقات رخ داده است که این مجله‌ها آن‌ها را پوشش داده اند.

رفیعی در خاتمه گفت:

استقلال سال ۷۲ از لیگ دسته یک کشور با قانونی عجیب راهی سوپرجام تهران شد و سهمیه نگرفت و‌ در قانونی عجیب‌تر باید بین دسته سه کشور و دسته یک تهران یکی را انتخاب می کرد که مدیران وقت باشگاه، دسته سه کشور را انتخاب کردند اما پرسپولیس در شرایطی مشابه به سال های فوق سهمیه لازم را نگرفت و راهی دسته یک ایران شد.

ضمن مشاهده ویدیویی از فیلم، روزنامه های آرشیوی را در ادامه می‌بینید:

رتبه یازدهمی پرسپولیس در انتخابی تهران برای لیگ سراسری سال ۴۹ و عدم کسب سهمیه لازم

 

برنامه مسابقات قهرمانی ایران برای سال ۱۳۴۹ بدون حضور پرسپولیس

 

اشاره به انحلال پیکان و حضور پرسپولیس از اواسط بازی‌ها در لیگ سراسری سال ۱۳۴۹ به رغم رتبه یازدهمی آن‌ها در تهران

 

پیشنهاد مجله «تاج ورزشی» برای حضور پرسپولیس در لیگ سراسری سال ۱۳۴۹

 

رتبه نهمی پرسپولیس در انتخابی تهران برای اولین دوره جام تخت جمشید به سال ۱۳۵۲ 

 

اشاره به سهمیه ۶ تا ۷ تیم برای تهران در اولین دوره جام تخت جمشید و اشاره به استثانایی بودن پرسپولیس به‌رغم عدم کسب سهمیه جهت حضور در بازی‌ها!

 

اعتراض تیم‌هایی که سهمیه حضور در اولین دوره جام تخت جمشید را به‌دست آورده بودند اما برای حضور پرسپولیس، از این جام کنار گذاشته شدند.