به گزارش "ورزش سه"، ژاپن با پیروزی برابر تیم ملی استرالیا صعودش به جام جهانی 2022 قطر را قطعی کرد و حالا در آخرین دیدار از مسابقات انتخابی این رقابت‌ها باید به مصاف ویتنام برود. 
این تیم با پیروزی در این بازی می‌تواند به عنوان صدرنشین به رقابت‌های جام جهانی 2022 صعود کند. این در حالی است که عربستان باید در بازی آخر به مصاف استرالیا برود. 
موریاسو در کنفرانس خبری که به صورت آنلاین برگزار شد گفت:« می‌خواهم از همه خصوصا از هوادارانی که همواره از تیم ملی ژاپن حمایت کردند تشکر کنم. ما در مسابقات انتخابی آسیا برای جام جهانی قطر آماده شدیم. چند دیدار آخر ما در این مسابقات بسیار دشوار بود اما بازیکنان و کادر فنی با تمام توان توانستند در این مسیر حرکت کنند. از همه تشکر می‌کنم و این شادی را با هوادارانی که از ما حمایت کردند تقسیم می‌کنم.»
او با اشاره به هدف ژاپن در جام جهانی قطر اظهار داشت:« ما در هر بازی با نهایت توان بازی کردیم و حالا آماده می‌شویم تا به هدف خودمان که کسب بهترین نتیجه ممکن در تاریخ فوتبال ژاپن است برسیم. ما می‌خواهیم به جمع هشت تیم برتر یا بالاتر در جام جهانی قطر برسیم. از حمایت همیشگی شما ممنونیم.»
مایا یوشیدا، کاپیتان تیم ملی ژاپن، نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت گفت:« هدف ما این است که تاریخ را بار دیگر از نو بنویسیم. من از این که این توانست در شرایطی سخت با تلاش به هدفش برسد خوشحال هستم. به لطف هواداران، فدراسیون، کادر فنی و بسیاری دیگر بود که بازیکنان توانستند روی بازی تمرکز کنند. برنامه بازی‌ها سخت و پر فشار بود و من از این که توانستیم چنین نتیجه‌ای بگیریم بسیار خوشحال هستم. هدف ما حضور در جمع هشت تیم برتر جام جهانی است و ما تمام تلاشمان را برای رسیدن به این هدف خواهیم کرد.»