به گزارش "ورزش سه"، کلین‌شیت پرسپولیس در دربی برابر تیمی رقم خورد که چند روز پیش شش توپ در دروازه تیم ساکت الهامی کاشته بود تا به عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر پای به شهرآورد بگذارد. اما پرسپولیس بی‌اغراق فرصت خاصی به خط حمله استقلال نداشت و در دفع حملات این تیم موفق عمل کرد.

نکته مهم اینکه هر زمانی که مهاجمان آبی توانستند از خط حمله پرسپولیس بگذرند نیز بیرانوند به عنوان گلر مطمئن توانست دروازه تیمش را سیو کند. با این حال وجه ویژه نمایش بیرانوند خروج‌های مطمئن و به موقع او بود که آسمان پرسپولیس را تا پایان بازی امن نگه داشت.

علیرضا بیرانوند در چند صحنه با عدم خروج از دروازه و حضور روی خط باعث شد تا مدافعان برای سرزنی تلاش کنند و او در ادامه توپ را جمع کند. این شاید بهترین ویژگی بیرانوند باشد که به خوبی می‌تواند ارسال‌ها را بخواند و بداند که چه زمانی باید از دروازه خروج کند.

پرسپولیس در این بازی با پورعلی و گولسیانی در مرکز خط دفاع کار را شروع کرد اما در ادامه و زمانی که ارسال‌های استقلال بیشتر شد، فرشاد فرجی سرزن نیز به این جمع اضافه شد تا عملا پرسپولیس آخرین دقایق بازی را با 5 مدافع سپری کند و بدون گل خورده سه امتیاز را کسب کند.

1856763

در مقابل استقلال دانیال و نعمتی هم عملکرد خوبی داشتند و به کمک هافبک‌ کناری‌ها توانستند محمد محبی و مهدی قایدی را به بهترین شکل ممکن کنترل کنند تا آنها به جز چند مورد نتوانند از دیوار مستحکم قرمز بگذرند.

جالب اینکه اگر استقلال می‌توانست حتی یک گل به پرسپولیس بزند و بازی را مساوی کند، باتوجه به توقف سپاهان در صدر جدول باقی می‌ماند.

حالا سه کلین‌شیت دیگر باعث می‌شود تا پرسپولیس با ادامه این بردهای ناپلئونی قهرمانی را به دست آورد. با این دفاع مستحکم و خط حمله زهردار، سرنوشت در دست یحیی و شاگردانش خواهد بود.

عکس از امیرحسین خیرخواه