به گزارش "ورزش سه "، شاید هیچ هوادار پرسپولیسی فکرش را هم نمی کرد، آغاز و پایان هفته بیست هفتم لیگ برتر، پرسپولیس رده سومی را به رده اول جدول ببرد و آنها حالا دست بالا را برای قهرمانی داشته باشند.

داستان خیلی زودتر شروع شد و همه می دانستند لیگ بیست ودوم قهرمانش از تهران یا اصفهان خواهد آمد. سپاهان متحول شده با مورایس، استقلال دوباره به پا خواسته با ساپینتو و یحیی که باز هم به دنبال تکرار قهرمانی هاست و البته جاافتاده تر و پخته تر رفتار می کند.

هفته 26 لیگ ایران در حالی به پایان رسید که سپاهان و استقلال با 55 امتیاز در صدر جدول بودند و پرسپولیس با 54 امتیاز به دنبال آنها برای رسیدن به صدر جدول به دربی پایتخت فکر می کرد. هواداران سپاهان که با تیم ملوان بازی داشتند، به خیال خود سه امتیاز این دیدار را کنار گذاشته بودند و به تساوی در دربی فکر می کردند. ولی فوتبال خواب دیگری را برای هفته بیست هفتم دیده بود. پرسپولیس استقلال را برد و ملوان در یک بازی غیرقابل باور از دقیقه یک تا 90 برابر سپاهان جنگید و صدرنشین جدول را در اصفهان و درحضور خیل تماشاگران این تیم متوقف کرد. حالا جدول کاملاً تغییر کرده بود.پرسپولیس با 57 امتیاز به صدر جدول رفته بود، سپاهان 56 امتیازی شده بود و استقلال با همان 55 امتیاز جای پرسپولیس در رده سوم را گرفت.

1835468

اوج هیجان در هفته ای که سه هفته دیگر از آن باقی مانده است را مشاهده کردیم. سه هفته ای که 27 امتیاز برای صدرنشین ها می تواند به ارمغان بیاورد و هر دو امتیازی که از این 27 امتیاز کم شود، کل معادلات را به هم خواهد زد.

سپاهان به دنبال یک تساوی سرخ هاست تا با سه پیروزی در سه دیدار بعدی خود به صدر جدول برسد و قهرمانی در لیگ برتر را بعد از سالها جشن بگیرد. پرسپولیس با انبوهی بازیکن سه اخطاره برای رسیدن به قهرمانی به سه برد نیاز دارد. آنها دست بالا را از همن حالا داردند و برای قهرمانی اختیار دست خودشان است. آبی ها شرایط خیلی سخت تری دارند، آنها که نتیجه مستقیم را به دو رقیب خود باخته اند.تنها با شکست پرسپولس و یا دو تساوی این تیم  و یک تساوی سپاهان و به دست آوردن 9 امتیاز باقی مانده می توانند قهرمان شوند.

شاید مروری بر گذشته لیگ برتر و قهرمانی تیم ها در لحظات آخر یادآوری کند این لیگ می تواند آبستن حوادث غیرقابل باوری باشد. قهرمانی پرسپولیس در روز آخر لیگ اول با شکست استقلال در انزلی ، قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم با گل دقیقه 96 سپهر حیدری به سپاهان اصفهان، شکست ذوب آهن در خوزستان در لیگ هشتم و قهرمانی استقلال با پیروزی برابر پیام مشهد، تساوی باور نکردنی تراکتور و نفت و قهرمانی سپاهان در روز آخر لیگ چهاردهم، قهرمانی استقلال خوزستان با تفاضل گل برتر در روز آخرلیگ پانزدهم و حالا لیگ بیست و دوم و اوج هیجان و اضطراب با حضور سه تیم مدعی قهرمانی و 27 امتیازی که برای صدرنشیان و قعرنشینان مهم و حیاتی است.

خانم ها و آقایان این پایان لیگی است که به احتمال خیلی زیاد قهرمانش در دقایق آخر اوج استرس و اضطراب را به هواداران وارد خواهدکرد. لیگی که هنوز به پایان نرسیده است و هنوز 27 امتیاز مهم دارد، 27 امتیازی که در حالت عادی به دست آوردنش برای هر سه تیم سخت خواهد بود و ازدست دادنش عمری حسرت را باقی خواهد گذاشت