تصمیم‌گیری درباره برگزاری همزمان بازی‌ها به طور کامل در اختیار سازمان لیگ نیست

بر اساس آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر، سازمان لیگ فوتبال موظف به برگزاری همزمان دو هفته پایانی رقابت‌هاست و به همین دلیل می‌تواند با درخواست استقلال و سپاهان مبنی بر برگزاری همزمان دیدارهای هفته بیست و هشتم مخالفت کند.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، لیگ بیست و دوم تا به این جای کار با جذابیت بالایی پیگیری شده و پس از سال‌ها، سه تیم برای قهرمانی در این رقابت می‌جنگند. در چنین شرایطی باشگاه استقلال و سپاهان نسبت به برنامه‌ریزی سه هفته پایانی لیگ برتر به شدت معترض است و اعتقاد دارد که هفته بیست و هشتم به مانند هفته بیست و نهم و سی‌ام باید به صورت همزمان برگزار شود، نه این که دو تیم یک روز زودتر از پرسپولیس بازی کنند.

در حال حاضر باشگاه‌های استقلال و سپاهان درخواستشان مبنی بر برگزار شدن همزمان هفته بیست و هشتم لیگ برتر را به سازمان لیگ فوتبال ارسال کرده‌اند اما فعلا این سازمان تصمیمی مبنی بر تغییر برنامه بازی‌ها ندارد. با این که به باشگاه استقلال و سپاهان می‌توان به خاطر حساسیت بالای کورس قهرمانی حق داد اما مرور آیین‌نامه مسابقات نشان می‌دهد که سازمان لیگ تنها موظف به برگزاری همزمان بازی‌ها در دو هفته پایانی است.

بند ۳ ماده ۲۰ آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر می‌گوید: "اگر مسابقات در دو هفته پایانی دارای حساسیت کسب امتیاز و تفاضل گل (جهت صعود و نزول و کسب سهمیه) باشد، سازمان لیگ می‌بایست مسابقات را به طور همزمان اعلام و برگزار نماید."

با این اوصاف، سازمان لیگ فوتبال هم می‌تواند با درخواست باشگاه استقلال و سپاهان موافقت کند و هم براساس آیین‌نامه بازی‌های هفته بیست و هشتم را طبق برنامه ابتدایی برگزار کند. البته نکته حائز اهمیت این است که تصمیم‌گیری درباره برگزاری همزمان بازی‌ها به طور کامل در اختیار سازمان لیگ نیست و شورای تامین نیز باید با این موضوع موافقت کند.