به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال عراق به ریاست عدنان درجل وزیر ورزش و جوانان عراق، پس از حذف رسمی تیم ملی فوتبال عراق در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 مورد انتقاد شدید و گسترده برخی فوتبالی ها و هواداران نگران و خشمگین عراقی قرار گرفت.

بسیاری از مربیان، بازیکنان سابق، تحلیلگران فوتبال، اهالی رسانه، روزنامه نگاران و صفحات اجتماعی عراق، اتحادیه فوتبال را مسئول حذف این کشور از مسابقات مقدماتی جام جهانی دانسته‌اند.

کاظم العبادی، نویسنده و روزنامه‌نگار در این باره گفته است: «شکست فاجعه‌باری که عراق در ورزش متحمل شده، نتیجه به دست گرفتن رهبری ورزش توسط آماتورها است. دیگر گریزی از تغییر ریشه ای مدیریت فدراسیون فوتبال و اصلاح کار از پایه وجود ندارد. البته ما به مدیریتی نیاز داریم که بتواند یک دستاورد افتخارآمیز کسب کند و دری را به روی شکست باز نکند.»

همچنین علی ریاح دیگر روزنامه‌نگار و نویسنده این کشور تاکید کرد: «ما منکر پیشرفت جزئی و محدود در عملکرد تیم عراق در خط حمله نخواهیم شد اما کافی نیست. هرگز کافی نیست چون فرصت ها پی در پی هدر رفتند. ناکامی در مسابقات مقدماتی از چشم هیچ آدم منصفی پنهان نمی ماند و این نتیجه دردناک است!»

او ادامه داد: «ما در اصل امروز نتوانستیم شعار "خودت به خودت خدمت کن" را اجرا کنیم. ما خودمان برنده نشدیم و جای تعجب است که برخی از ما واقعیت تلخ فوتبال را رها کرده و خود را وقف سرزنش کره ای ها به خاطر ندادن هدیه می‌کنیم.»

این نویسنده در پایان گفت: «تیم عراق در مقدماتی جام جهانی چیزی جز خلاصه ای از مشکلات اداری و تمرینی و اشتباهات کل سیستم فوتبال ما به رهبری فدراسیون فوتبال عراق نبود. البته خروج غم انگیز تیم عراق از مسابقات مقدماتی، باعث نمی‌شود که فراموش کنم به ضرعام اسماعیل و شیرکو کریم ادای احترام کنم.»