به گزارش "ورزش سه"، آنها در تساوی امروز مقابل آلومینیوم، اگرچه یک امتیاز خارج از خانه کسب کردند اما دیگر قادر نیستند فاصله امتیازی خود را با یکی از دو تیم پانزدهم جدول در هفته آخر جبران کنند.نفت مسجدسلیمان در حال حاضر هفده امتیاز اندوخته و پنج امتیاز با مس کرمان و نفت آبادان فاصله دارد و حتی اگر بتواند مسابقه هفته آخر خود را که مقابل ملوان برگزار خواهد شد را به سود خود تمام کند، باز هم قادر به جمع آوری امتیاز لازم برای بقا در لیگ برتر نخواهد بود.

بنابراین باید برای یک سال تلاش نفت و مدیرانش برای بقا در لیگ کف مرتبی بزنیم و آنها را به لیگ پایین تر بدرقه کنیم. تیمی که فصل را با رضا مهاجری آغاز کرد و با ابراهیم اشکش ادامه داد. سپس سکان هدایت خود را به عنایتی سپرد و دوباره این اشکش بود که آغوش به آغوش بازیکنانش به دسته پایین تر سقوط کرد.
1874530
آنها در پنج هفته گذشته، سه شکست، یک پیروزی و یک مساوی کسب کردند که با این نمایش یک تیم قعرنشین قادر به باقی ماندن در لیگ برتر نخواهد بود.

نفت در این فصل شوک های مختلفی را تجربه کرد و حتی با وجود اینکه در هفته اول صدرنشین هم بود، موفق نشد در جدال با بهترین های فوتبال ایران به سلامت بیرون بیاید.

با این وضع مسجدسلیمانی ها پس از صعود به لیگ برتردر سال 97 با محمود فکری، بعد از پنج سال به لیگ دسته اول سقوط می کنند.
1874531
مسجدسلیمان پس از هر تلاش و هر صعود به لیگ برتر سرانجام به دسته اول سقوط کرده و این موضوع ردخور نداشته است، اگرچه این بار آنها با انواع و اقسام اتفاقات مدت بیشتری در لیگ برتر باقی ماندند. با این حال هنوز به کمرکش فصل نرسیده بودیم که مشخص بود این تیم در لیگ برتر باقی نمی ماند. تیمی که سالهاست نامش را با خبرهای منفی در مورد بی پولی و امکانات ضعیف و مشکلاتی از این دست می شنویم. تیمی که افکار عمومی فوتبال ایران نیز چندان علاقه نداشت در لیگ برتر حفظ بشود.

با سقوط نفت مسجدسلیمان، هفته آینده یکی از دو تیم نفت آبادان و مس کرمان به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد. نفت آبادان امروز شروع خوبی مقابل ذوب داشت اما پس از گلزنی از روی نقطه پنالتی، گلزن خود را با یک خطای عجیب از دست داد تا تمام نقشه هایش برای پیروزی دود شود و به هوا برود. انها با تساوی یک یک مقابل ذوب بازی را تمام کردند تا پس از کسب امتیاز توسط مس در انزلی هر دو 22 امتیازی آماده بازی آخر باشند. دو بازی در کرمان، صنعت نفت در برابر گل گهر بحران زده و مس کرمان در برابر سپاهانی که می خواهد ببرد و قهرمان شود. یک امتیاز هفته آینده احتمالا نتیجه نهایی سقوط کنندگان لیگ را روشن خواهد کرد.