به گزارش "ورزش سه"، الجزایر در مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی 2018 روسیه به مصاف کامرون رفت و در نهایت با قبول شکست 1-2 در خانه از صعود به این رقابت‌ها بازماند. 
کامرون موفق شد در این دیدار پر تنش در حالی پیروزی را کسب کند که در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرده و در آستانه عدم صعود به جام جهانی قرار داشت اما در وقت‌های تلف شده وقت اضافه دوم توانست دروازه میزبان را باز کند و راهی قطر شود. 
حالا فدراسیون فوتبال الجزایر معتقد است که داوری باکاری گاساما در این بازی کاملا جهت‌دار بوده و شرایط را به سود تیم حریف تغییر داده است. همین موضوع باعث شده که او خواهان تکرار این بازی باشد. 

 


در بیانیه منتشر شده از سوی این فدراسیون آمده:« فدراسیون فوتبال الجزایر اعتراضی رسمی علیه دخالت آشکار و رسوایی داوری که باعث تغییر نتیجه این بازی شد به فیفا ارائه کرده است. ما از تمامی حق رای‌های قانونی خودمان استفاده می‌کنیم تا حق این کشور را بگیریم و این بازی باید تحت شرایط درست و بدون دخالت داوری مجددا برگزار شود.»
الجزایر در بازی رفت با نتیجه 0-1 در زمین حریف به پیروزی رسیده بود اما نتوانست این پیروزی را در زمین خودش هم تکرار کند و در حالی که در دقایق اولیه گلی را از حریف دریافت کرده بود، در نهایت بازی را به وقت اضافه کشاند. اتفاقی که برای آنها چندان خوش یمن نبود و در آخر باعث ناکامی این تیم از کسب مجوز حضور در جام جهانی 2022 قطر شد.