با به پایان رسیدن سال 1400 به معرفی ترین های سال گذشته فوتبال ایران می پردازیم و روزانه یکی از شخصیت های فوتبال ایران را که برای هر عنوانی انتخاب شده اند را معرفی می کنیم. عنوان های در نظر گرفته شده عبارتند از ستاره سال، چهره سال، بهترین بازیکن خارجی سال، بهترین مربی سال، پدیده سال، تیم سال، داور سال، مدیر سال، برنده سال، بازنده سال، ناکام سال، خبرساز سال و دروغ سال هستند روزهای گذشته ستاره سال، چهره سال، خارجی سال، پدیده سال، سرمربی سال، داور، مدیر سال، بازنده، برنده سال، تیم سال و خبرساز سال را معرفی کردیم و حالا نوبت به دروغ سال رسیده است...

سیزدهمین‌قسمت از معرفی ترین های سال 1400 فوتبال ایران به معرفی دروغ سال تعلق دارد.

به گزازش طرفداری، فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را باسیمپلی لایو، شرکتی که اثبات شده بود شزکت به ظاهر هنگ کنگی به تل آویو وابسته است، بست و در این بین هم با ادعاهای دروغین در حال اجباری جلوه دادن این سازوکار از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

شرکت هنگ کنگی در فاکتوری که به فدراسیون فوتبال ارائه کرد تاکید داشت نمی تواند تکنولوژی خط آفساید و خط گل را در اختیار فدراسیون بگذارد و اعلام کرده فدراسیون باید یک نرم افزار بلژیکی را خریداری و روی محصول آنها نصب کند اما نماینده فدراسیون تاکید می کرد این شرکت تمام تکنولوژی ها را دارد و آن شرکتی که تکنولوژی ها را نداشته شرکت روسی است!

همچنین فدراسیون فوتبال در کمال تعجب شرکت هنگ کنگی را یک شرکت موفق و یکی از 4 شرکت برتر فیفا در زمینه تجهیزات کمک داور ویدیویی نامید اما این در حالی بود که فیفا در آخرین استانداردی که برای var معرفی کرده، شرکت هنگ کنگی را فاقد استاندارد معرفی کرده است.

در پایان هم نه سیستم کمک داور ویدیویی وارد ایران شد و نه این قرارداد به سرانجام رسید...