به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا با قبول شکست برابر مقدونیه در دیدار پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر از صعود به این رقابت‌ها بازماند. 
شاگردان روبرتو مانچینی در حالی نتوانستند مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورند که در دور قبلی این رقابت‌ها در سال 2018 که در روسیه برگزار شد هم نتوانسته بودند حاضر شوند و حالا این دومین دوره متوالی جام جهانی است که بدون حضور آتزوری برگزار می‌شود. این تیم حالا باید تا سال 2026 برای شرکت دوباره در جام جهانی صبر کند. 
قرعه‌کشی مرحله گروهی این رقابت‌ها شب گذشته در دوحه برگزار شد تا  تیم‌ها حریفان خود را در این مرحله بشناسند. بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال به دعوت فیفا در این مراسم حضور داشتند. 

 


کاکا که پیش از این سابقه درخشش با پیراهن میلان در لیگ ایتالیا را داشته نیز یکی از افراد حاضر در این مراسم بود و از این که تیم ملی این کشور نتوانسته مجوز حضور در جام جهانی را دریافت کند ابراز تاسف کرد. 
این ستاره سابق تیم ملی برزیل در گفتگو با Rai در این باره اظهار داشت:« من متاسفم که ایتالیا در این رقابت‌ها حاضر نیست و حذف شده است. جام جهانی بدون حضور این تیم باعث تاسف است اما این اتفاق در عین حال زنگ خطری برای فوتبال ایتالیا به حساب می‌آید.»
ایتالیا در حالی موفق به کسب سهمیه حضور در قطر نشد که تابستان سال گذشته نمایشی درخشان را در رقابت‌های یورو 2020 به نمایش گذاشته و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برده بود.