به گزارش "ورزش سه"، 28 سال پیش و در جام جهانی آمریکا 94 بود که برزیل در اولین گام به مصاف کامرون می رفت. تیم فیزیکی و جنگنده آفریقا بعد از آن نمایش فراموش نشدنی در جام 90، با ترکیبی متفاوت به مصاف برزیلی می رفت که سبک بازی‌اش اصلا شباهتی به تعریف همیشگی از سلسائو نداشت.

در همان نیمه اول بود که روماریو از فاصله ای قابل توجه با دروازه کامرون تک به تک شد، با استایل خاص و باطمانینه خود به سمت دروازه این تیم حرکت کرده و با اون نوک پاهای منحصر به فرد خود با ضربه ای زمینی دروازه را باز کرد. سلسائوی جذاب و پرستاره 94 در نیمه دوم توسط مارسیو سانتوس و ببتو نیز به گل رسید و در نهایت با سه گل حریف نگون بخت خود را بدرقه کرد.

جالب اینجاست این حرکت معروف رونالدینیویی (نگاه به یک سمت و پاس دادن به سمت دیگر) اولین بار در همان تورنمنت و روی صحنه گل دوم برزیل توسط کاپیتان دونگا، هافبک جنگنده و متعصب برزیلی انجام شد و سالها بعد و به علت تکرار چندباره آن توسط رونالدینیو توسط او به شهرت رسید.

برزیل متفاوت و منظم آن دوره تیمی ناشناخته برای هواداران فوتبال بود. ژوگو بونیتوی خاص و منحصر به فرد این تیم جای خود را به فوتبال تاکتیکی و منظم کارلوس آلبرتو پریرا داده بود و برزیل در دوره ای که بر خلاف جام 90، 86 یا 82 خیلی هم زیبا بازی نمی کرد، 24 سال بعد از فتح جام ژول ریمه باز هم به موفق به فتح عنوان قهرمانی در جام جهانی شد.

این گل روماریو به کامرون اما سال های سال در ذهن هواداران ایرانی باقی مانده بود. سبک بازی خیابانی و اصطلاحا گل‌کوچیکی این ستاره محبوب و ضربات نرم و فنی او باعث شده بود روماریو یکی از نام های پرتکرار در ضیافت های فوتبالی در خیابان در آن دهه در ایران باشد.