در حالی که معاون ورزش قهرمانی وزارتخانه در قبال آنچه در مشهد اتفاق افتاد سکوت کرده معاون ورزش همگانی که دور ترین فرد به ماجرای ورزش قهرمانی است در اقدامی عجیب به فوتبال حمله کرده است!
 

کاری که سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان انجام داده مصداق بارز دخالت آشکار وزارتخانه در اداره فوتبال است و خنده دار اینجاست که او برای فیفا هم تکلیف تعیین کرده است!

به‌ گزارش طرفداری، همین که بازی ایران و لبنان روز نهم فروردین برگزار شده و سینا کلهر دوازدهم فروردین به این ماجرا واکنش نشان داده، به تنهایی نشان می‌دهد معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش چقدر با فضای فوتبال و ورزش قهرمانی فاصله دارد.

سینا کلهر که درباره اش گفته می‌شود مدیر جوان خوبی است، در این عرصه رفتار بدی داشته و وارد موضوعی شده که نه از آن اطلاع دارد و نه در حوزه مسئولیت و فعالیت اش است.
تردید نداشته باشید اگر می شد در این ماجرا از وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش دفاع کرد، پولادگر به عنوان معاون ورزش قهرمانی صف اول دفاع ایستاده بود و دیگر نیاز نبود معاون ورزش همگانی وارد این حوزه شود.

سینا کلهر که از بیانیه اش مشخص است نه ساختار فیفا را می شناسد و نه از پشت پرده اتفاقاتی که در مشهد رخ داد خبر دارد، در صفحه شخصی خود در ۱۱ بند فدراسیون فوتبال را مقصر تمام اتفاقات مشهد معرفی کرده است! در این که احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی در اتفاق تلخ مشهد نقش پررنگی داشته، هیچ تردیدی نیست اما بیانیه ۱۱ بندی سینا کلهر که اشتباه بزرگ این مدیر جوان بوده به جای آنکه وزارت ورزش را تبرئه کند و فدراسیون فوتبال را مقصر جلوه بدهد، فقط و فقط تولید معما می کند.

قبل از هر چیز وقتی احسان اصولی مقابل دوربین های تلویزیونی خیلی شفاف اعلام کرده بازی ایران و لبنان با پیگیری‌های شخص وزیر ورزش با تماشاگر شده، سینا کلهر با چه مستنداتی از دخالت نداشتن وزیر ورزش در ماجرا حرف می زند؟

سه روز قبل از بازی، احسان اصولی حتی از حمید سجادی بابت این کار تقدیر کرد و وزیر ورزش گر نقشی نداشت می توانست همان زمان انکار کند.

مساله دوم ناآشنایی معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با قوانین فیفاست، سینا کلهر در کمال تعجب می گوید ما باید قوانینی که فیفا تعیین کرده را تغییر بدهیم! در بند یازدهم او از تغییر ساختار حقوقی فدراسیون ها حرف می‌زند و همین بند به تنهایی برای آن که ثابت کند معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با قوانین بین المللی فوتبال نا آشناست کفایت می کند. البته این برای اهالی فوتبال اصلا موضوع غریبی نیست؛ ۱۵ سال پیش ورزش ایران مسئولی داشت به نام علی آبادی که می‌خواست فیفای کشورهای اسلامی تشکیل بدهد و یک جام جهانی مجزا راه بیندازد.

شاید بهتر باشد سینا کلهر که اعلام کرده چون آشپز دوتا شده، مأموران مقابل ورزشگاه مشهد برخورد خشونت‌آمیز با بانوان داشتند، همان آشپز!!! را به عنوان مقصر معرفی کند و قید ورود به حوزه ای که در آن تخصص ندارد را بزند!

حمید سجادی که در ماجرای مشهد از نگاه نمایندگان مجلس مقصر آن اتفاق تلخ است، حالا معاون خود سینا کلهر را به میدان دفاع فرستاده ولی حیف است این مدیر جوان هزینه سرپوش گذاشتن روی اشتباه بزرگی شود که افکار عمومی به چشم خود دیده است.

مردم خودشان بهتر از ما و شما می دانند مقصر اصلی اتفاق مشهد چه کسی است و این آدرس های غلط فقط افکار عمومی را عصبانی می کند. کاش تمام آنهایی که امروز انگشت اتهام را به سمت این و آن نشانه گرفته‌اند، به اندازه نقشی که در این اشتباه بزرگ داشتند از مردم عذرخواهی می کردند. در این صورت دیگر لازم نبود مدیر جوانی مثل سینا کلهر هزینه سرپوش گذاشتن روی اشتباه دیگران شود!