احسان حاج صفی برای صد و بیست و هفتمین بار در تیم ملی فوتبال کشورمان بازی کرد و رسما سومین رکورددار بازی ملی در تاریخ فوتبال کشورمان شد، او و علی کریمی 127 بازی ملی دارند

احسان حاج صفی تنها 21 بازی رسمی با آمار علی دایی و جواد نکونام فاصله دارد، بعد از اصلاحاتی که در آمار بازیهای ملی به وجود آمد، 3 بازی نکونام و یک بازی علی دایی از فهرست بازیهای ملی حذف شده و هر2 نفر 148 تایی شدند!

به گزارش طرفداری، احسان حاج صفی که در حال حاضر 127 بازی ملی دارد، در صورت حضور در تیم ملی 2 سال آینده یعنی بازی در بازیهای آینده تورنمنت کافا، جام ملتهای 2024، بازیهای دوستانه و مقدماتی جام جهانی 2026 می تواند تعداد بازیهای ملی خود را به 150 برساند و رکورد تاریخی جواد نکونام و علی دایی را بشکند.

رکورددار تازه فوتبال ایران در 2 سال آینده شکوه و عظمت و بزرگی مردانی چون دایی و نکونام را در فوتبال ایران نداشته است اما به واسطه شروع زودهنگامش در فوتبال ملی، تداوم در عملکرد و آسیب دیدگی کمتر و حضور ضعیف بازیکنان درجه اول در دفاع چپ تیم ملی فوتبال کشورمان تعداد بازیهای خود را تا این حد بالا برده است و امروز هم در 33 سالگی می تواند تا 2 سال دیگر در تیم ملی باشد و رکورد بزرگان فوتبال ایران را به شکلی تاریخی واژگون کند!

در پیروزی 6 بر یک ایران مقابل افغانستان احسان حاج صفی بازی شماره 127 خود را تجربه کرد. حالا پایین تر از دایی و نکونام با 148 بازی ملی، حاج صفی و کریمی با 127 بازی ملی قرار دارند و احسان حاج صفی در بازی با قرقیزستان در صورتی که امیر قلعه نویی صلاح بداند او را به میدان بفرستد، از شریک خود رد می شود.