به گزارش "ورزش سه"، مالکوم در تابستان 2018 با رقم 40 میلیون یورو به بارسلونا پیوست. او عازم رم بود که پیشنهاد بارسا رسید و تغییر عقیده داد. انتقالی که برای او خوش یمن نبود. 

مالکوم 24 بازی برای بارسا انجام داد (یازده بازی فیکس) و پس از یک سال راهی زنیت شد. مهمترین گل او در بازی رفت نیمه نهایی کوپا دل ری برابر رئال بود که توانست گل مساوی تیمش را بزند (1-1). او با بارسا قهرمانی لالیگا را جشن گرفت ولی ارنستو والورده، مربی وقت بارسا، نسبت به او اعلام عدم نیاز کرد. مالکوم 26 ساله به زنیت رفت و به قدری درخشید که حالا به تیم ملی برزیل دعوت شده است.

1887151

تیم ملی برزیل برای یک بازی دوستانه برابر گینه در بارسلونا حضور دارد و مالکوم از این بابت خوشحال است: «بازگشت به بارسلونا که یکی از زیباترین شهرهای دنیاست، همیشه باعث خوشحالی من است. بودن در تیم ملی برزیل یک افتخار است و اینجا چیزهای زیادی یاد می‌گیرم.»

1887152

مالکوم در مورد جدایی از بارسا گفت: «دوران حضورم در بارسا زود تمام شد ولی چیزهای زیادی یاد گرفتم. معتقدم رفتار بارسا با من غیرمنصفانه نبود. مربی من را نمی‌خواست و باشگاه گفت باید بروم. من هم قبول کردم و برای دقایق بیشتر بازی و حضور در لیگ قهرمانان، زنیت را انتخاب کردم. این بهترین تصمیم بود و در زنیت اوضاع برای من به بهترین شکل پیش رفته و خیلی خوشحالم. وقتی مربی شما را نمی خواهد، باید احترام گذاشته و مسیرتان را جدا کنید. این کاری بود که من انجام دادم.»