مدافع کهنه‌کار ایتالیا در صفحه اینستاگرامش پاسخ منتقدانش را داد.

طرفداری | لئوناردو بونوچی پس از شکست ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا مقابل اسپانیا، در اینستاگرام از خودش دفاع کرد، جایی که او با یک اشتباه بزرگ به لاروخا اجازه داد تا به وسیله یرمی پینو به گل اول خود برسد.

این مدافع 36 ساله در دقیقه سوم بازی پاس ارسالی از دوناروما را دریافت کرد اما در ادامه و با اشتباهی که داشت به پینو اجازه داد تا اسپانیا در همان دقایق ابتدایی بازی به گل برسد. بونوچی در نیمه دوم جای خودش را به متئو دارمیان داد تا شب غم‌انگیز او با شکست آتزوری کامل شود. بسیاری از هواداران ایتالیا به سرعت خواستار کنار گذاشته شدن این کهنه سرباز یوونتوس از تیم ملی قبل از یورو 2024 شدند و معتقدند که فضا باید برای بازیکنان جوانتر آماده شود.

بونوچی پس از پایان دیدار ایتالیا و اسپانیا و انتقاداتی که متوجه او شده است در اینستاگرامش نوشت:

من اینجام. قصد شانه خالی کردن از مسئولیتم را ندارم. می‌دانم که یک اشتباه در چنین مسابقه‌ای چقدر می‌تواند ضرر بزند، اما همچنین به‌خوبی می‌دانم که چگونه آگاهی و هوشیاری می‌تواند به حمایت ما از پایه‌ها و شالوده‌هایی که ساخته‌ایم، کمک کند. کار و علاقه‌ای که همیشه مرا متمایز ساخته، با قضاوت‌های زودگذر و لحظه‌ای متزلزل نخواهد شد. می‌دانم کی هستم و این بازی چیست.

همیشه به عقاید همه احترام می‌گذارم، اما همیشه هم به آینده نگاه کرده‌ام و می‌دانم که هیچ چیزی در زندگی آسان بدست نمی‌آید و در فوتبال هم چیزی به کسی بخشیده نمی‌شود. من با فداکاری و تواضعی که هر روز داشته‌ام، به همه چیز رسیده‌ام. و فردا پس فردا هم این‌چنین است، زیرا هر کسی که از قضاوت دیگران بترسد، مرد نیست. من از قبل به تمرین فردا فکر می‌کنم. از همه هم‌تیمی‌هایم تشکر می‌کنم که با من جنگیدند و شانس، امشب شریک جنگ ما نبود. فورزا آتزوری.