با اعلام نصرالله پژمانفر، کمیسیون اصل 90 در حال بررسی اتفاقات تلخ مشهد است

نصرالله پژمانفر  رئیس کمیسیون اصل نود درباره اتفاقات مشهد توضیحاتی داد.

پژمانفر در گفتگو با خبرنگاران گفت:

به خاطر اتفاقات مشهد به کمیسیون اصل 90 هم شکایتی واصل شده و ما هم بر اساس وظیفه مان و بررسی طرز کار دستگاه ها به این موضوع ورود کردیم. البته اطلاعات مان کافی نیست و مسائل مختلف را بررسی می کنیم اما چند نکته قطعا باید روشن شود تا بتوانیم در ارتباط با این مسئله به جمع بندی برسیم.

او افزود:

اولا مجوز این بازی را به صورتی گرفتند که بدون حضور تماشاگر باشد و بعد از آن مجوز حضور تماشاگران صادر شد و حدود 8000 بلیت فروخته شد. حدود 24000 نفر در ورزشگاه حضور پیدا کردند و گفتند تعدادی از آنها مهمان ویژه بودند و بررسی ها نشان داد 8000 نفر از آنها دعوتی بودند و تعدادی از انها بلیت نداشتند و دعوت ویژه هم نشده بودند که کنترل این جمعیت مشکلاتی به وجود آورد.

پژمانفر گفت:

این شکایات به دست ما رسیده و ما بررسی و گزارشات را تکمیل می کنیم و جمع بندی آن را برای مردم در حدی که لازم باشد ارائه می کنیم که ما شاهد چنینی حادثه ای که می توانست شیرین و خاطره انگیز باشد و منجر به اتفاقات تلخی شد، نباشیم.

او در پایان افزود:

ما نمی توانیم و نباید قضاوت کنیم. گفته می شود عواملی در این موضوع عمدا دست داشتند که حوادث تلخ مشهد رقم بخورد. چنین موضوعاتی مطرح شده اما من نمی توانم این موضوع را رد یا تایید کنم. به نظرم اظهار نظرهای زود هنگام و نتیجه گیری سریع باعث می شود احساسات مردم جریحه دار شود و ما باید کمک کنیم که حقیقت موضوع کاملا روشن شود و اگر در این قضیه کوتاهی و قصوری رخ داده حتما باید با عوامل آن برخورد شود.