ملی پوشان ارمنی زیادی مثل آندرانیک اسکندریان، کاروحق وردیان، مائیس میناسیان، آندرانیک تیموریان و.... برای تیم ملی بازی کرده اند. امروز به سراغ مائیس میناسیان رفتیم و با او گفتگو کردیم

مائیس میناسیان یکی از ستارگان ارامنه تاریخ فوتبال ایران بود که در تیم ملی فوتبال کشورمان هم بازی کرده است، او از بهترین هافبک های فوتبال ایران هم محسوب می شد.

به گزارش طرفداری، مائیس میناسیان در گفتگویی با رسانه طرفداری به نکاتی از تاریخ فوتبالش اشاره کرده که قابل توجه بوده و کمتر این خاطرات را از زبان او در ادوار گذشته شنیده بودیم.

پیشنهاد می کنیم این گفتگوی جذاب را از دست ندهید...

  • 5 سال مجبور به بازی در پاس شدم

من در فوتبالم هافبک راست بودم اما در تیم پاس در تمام پست های خط میانی بازی کردم، به خاطر خدمت سربازی به تیم پاس رفتم اما قراردادم را طوری بستند که من مجبور شدم 5 سال در تیم پاس با کمترین مبلغ مثل سالی 3 هزار و پانصد تومان بازی کنم اما وقتی به تیم تاج رفتم 90 هزار تومان گرفتم.

  • علی پروین دوست داشت هافبک راست بازی کند

در مسابقات مقدماتی المپیک مونترال و جام ملتهای 1976 آسیا، عضو تیم ملی بودم. اوفارل، سرمربی ایرلندی تیم ملی من را هافبک راست تیم ملی گذاشت و علی پروین را به هافبک وسط برد اما چون علی پروین در هافبک میانی فضایش کم شده بود کاری کرد که خودش در هافبک راست بازی کند و فکر می کنم به همین خاطر بود که از تیم ملی کنار رفتم.

  • فکر می کنم علی پروین باعث شد خط بخورم

علی پروین را دوست دارم و از دوستان خوب من است. من گاهی او را در مراسمات می بینیم، تا به حال نشده از او بپرسم که آیا واقعا او باعث خط خوردن من از تیم ملی شده است یا خیر اما فکر می کنم همین طور باشد، هرگاه من را در مراسمات می بیند، از من می خواهد برود و کنار او بنشینم.

  • نگذاشتند به پرسپولیس بروم

در سال 56 بالاخره خدمت من تمام شد و می خواستم به پرسپولیس بروم اما با من از جایی تماس گرفته شد و به من دستور دادند به تیم تاج بروم. من هم به تیم تاج رفتم، همان وقت گفتم شما که با علی پروین این قدر خوب هستید چرا من نباید به پرسپولیس بروم اما جواب دادند که حتما باید به تیم فوتبال تاج بروی!