بعد از باخت ایران برابر ولز در سال 1978، نشریات انگلیسی نوشتند که وای بر جام جهانی که در ان تیم ملی ایران حاضر است و تیم ملی انگلستان حضور ندارد

 تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به مصاف تیم ملی انگلستان در اولین بازی جام جهانی خواهد رفت که خاطره یک تمسخر تلخ از انگلیسی ها در تاریخ جام جهانی همیشه همراه تیم ملی خواهد بود.

به گزارش طرفداری، اتفاق مورد اشاره در جام جهانی 1978 رقم خورد، زمانی که تیم ملی انگلستان از صعود به جام جهانی بازمانده و ایران به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی حاضر شده بود.

در جریان یک بازی دوستانه در تهران، تیم ملی ولز که تری یوراث معروف را داشت برابر ایران به برتری 1-0 رسید، ایران که در آسیا همه تیم ها را شکست داده بود، در دیدارهای تدارکاتی جام جهانی با تیم های فوتبال یوگسلاوی، ولز، بلغارستان، فرانسه، پاری سن ژرمن فرانسه و اف سی بروژ بلژیک بازی کرد.

بعد از باخت برابر ولز، نشریات انگلیسی نوشتند که وای بر جام جهانی که در ان تیم ملی ایران حاضر است و تیم ملی انگلستان حضور ندارد.

انگلیسی ها که جام جهانی را احتمالا با جام ملتهای اروپا اشتباه گرفته بودند، بعدها به جام جهانی برگشتند و در دوره آتی مسابقات بدون حتی یک باخت، از صعود به نیمه نهایی رقابت های جام جهانی فوتبال بازماندند.