به گزارش "ورزش سه"، مسابقات چلنجر کاپ برای صعود به لیگ ملت‌های والیبال، از فردا به میزبانی دوحه قطر به مدت سه روز برگزار خواهد شد و تیم های قطر، تایلند، شیلی، تونس، چین، دومینیکن، اوکراین و ترکیه در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

در اولین بازی فردا ظهر به وقت ایران تیم های تونس و شیلی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا تیم برنده راهی نیمه‌نهایی شود، در دومین بازی تیم اوکراین که با نایب قهرمانی در گلدن لیگ اروپا جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده باید در برابر تیم ملی چین قرار بگیرد. چین که با آخر شدن در لیگ ملتهای والیبال در این فصل به این مسابقات آمده  خود را برابر تیم قدرتمند اوکراین باید بیازماید؛ در صورت شکست چین احتمالا آن‌ها برای مدتی رنگ لیگ ملتهای والیبال را به خود نخواهد دید.

در بازی سوم که بلافاصله پس از بازی چین و اوکراین برگزار خواهد شد تیم ملی والیبال ترکیه که این سالها پیشرفت چشمگیری به لطف لیگ پویای خود داشته باید مقابل دومینیکن قرار بگیرد، ترکیه که در بخش زنان قهرمان لیگ ملتهای والیبال شده حالا میخواهد با قهرمانی در این تورنمنت طعم حضور در VNL سال آینده را بچشد، سرمربی تیم ترکیه آلبرتو جولیانی ایتالیایی است که در بدو حضورش قهرمان گلدن لیگ اروپا شد.

اما در بازی آخر مرحله پلی آف این تورنمنت از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت ایران تیم قطر میزبان در یک جدال آسیایی باید برابر تایلند قرار بگیرد، قطر که با وجود بازیکنان دو تابعیتی و مربیان آرژانتینی و ایتالیایی تیم خوبی دست و پا کرده با توجه به قرعه خوبی که نصیبش شده می خواهد تا فینال به پیش برود. از طرف دیگر تیم تایلند که با شگفتی سازی در چلنج‌ کاپ آسیا و قهرمانی جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورده با سرمربی سرشناس خود پارک کی وون(سرمربی سابق ایران) می‌خواهد همچنان به شگفتی سازی خود ادامه‌ دهد. پارک کی وون که در زمان حضورش در ایران طلسم های زیادی را شکاند حال در حال انجام همان کار برای تیم تایلند است.

گفتنی است که در مرحله نیمه‌نهایی برنده بازی شیلی و تونس با برنده دیدار قطر و تایلند روبرو می‌شود و همچنین برنده دیدار ترکیه و دومینیکن با پیروز دیدار اوکراین و چین به رقابت خواهد پرداخت. این مسابقات از ۲۸ تا ۳۰ ماه فعلی میلادی برگزار می‌شود.