محسن گروسی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتوگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و نساجی در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، موضوع بیانیه نویسی باشگاه‌ها در هفته‌های اخیر و دروازه بانی تیم استقلال در جام حذفی اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال در جام حذفی به نساجی رسیده است. به نظر شما این دیدار با صعود کدام تیم همراه خواهد شد؟

جام حذفی شرایط خودش را دارد. هر تیمی بهتر از لحظه‌ها استفاده کند موفق می‌شود و هر تیمی اشتباه کند دیگر فرصت جبران ندارد. تیمی‌که از موقعیت‌های کم به دست آمده استفاده درست تری ببرد صعود خواهد کرد و این موضوع از الان قابل پیش‌بینی نیست. باید بازی شروع شود و شرایط را دید.

حریف استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نساجی یکی از تیم‌های پرطرفدار مازندرانی است که در طول این فصل، فوتبال خوبی مقابل رقبایش به نمایش گذاشته و در کل فوتبال جانداری را به نمایش می‌گذارد. استقلال هم تا اینجا خوب بوده. البته جدا از بازی با پیکان که آن هم به خاطر شرایط خاص و نیمه دوم بود. چون یک یار کمتر داشت و دیگر نمی‌خواهیم به این مسائل بپردازیم.

استقلال چطور می‌تواند به نیمه نهایی صعود کند؟

باید تمرکز بالایی داشته باشد. فوتبال منسجم و دور از اشتباه می‌تواند استقلال را به مرحله بعد ببرد. البته تا اینجا خیلی‌ها خواستند به استقلال ضربه بزنند ولی نتوانسته اند. امیدوارم استقلال با همین روند پیش برود و در هر دو جام موفق به کسب عنوان قهرمانی شود.

این روزها بیانیه نویسی بین باشگاه‌ها باب شده. این پدیده را چطور تحلیل می‌کنید؟

این کار در فوتبال یعنی اتلاف وقت. فوتبال جای بیانیه نویسی نیست. البته تا جایی که من در این مدت دیدم استقلال بیشتر جوابگوی بیانیه بوده تا صادر کننده آن. اگر هم موضوعی پیش می‌آید این مسئولان هستند که باید درگیر مسائل شوند و سرمربی و بازیکنان فارغ از این قبیل موضوعات باید فقط به فکر مسابقات باشند. در کل بیانیه نویسی کار قشنگی نیست.

شنیدید فرهاد مجیدی از باشگاه خواسته بیانیه نویسی را تمام کنند؟

این را نمی‌دانستم اما در صحبت‌های قبلی هم به این موضوع اشاره کردم، تیمی که دنبال موفقیت است باید تمرکزش را روی فوتبال بگذارد و مشخصا فرهاد هم پی به این موضوع برده است. استقلال باید بتواند در لیگ اختلاف امتیازش را حفظ کند و در جام حذفی هم بدون لغزش بالا برود. به طور کلی تیرباران یکدیگر در فضای مجازی صورت قشنگی ندارد.

فکر می‌کنید بازی استقلال در در جام حذفی مانند دو بازی قبلی به وقت‌های تلف شده یا پنالتی برود؟

وقت اضافه و پنالتی هم بخشی از فوتبال است. مهم این است که چه تیمی در نهایت صعود می‌کند. در این میان نود ارومیه یا سپاهان فرقی ندارند.

استقلال در دو بازی قبلی جام حذفی با حضور رضایی درون دروازه‌اش به میدان رفته. به نظر شما با درخشش حسینی در بازی قبل مقابل پیکان، باز هم رضایی در جام حذفی بازی می‌کند؟

این به نظر سرمربی تیم بستگی دارد. مهم این است که استقلال تا اینجا دو دروازه‌بان آماده دارد. یکی از آنها که چهره شاخص تیمش است و دیگری هم هر بار برای استقلال در لیگ و جام حذفی به میدان رفته عملکرد خوبی داشته. شاید مجیدی بخواهد به حسینی استراحت بدهد که این هم ایرادی ندارد.