به گزارش "ورزش سه"، خمس یکی از سرمربیان صریح در فوتبال ایران است که با صداقت و البته تامل رودرروی خبرنگاران می‌نشیند و با جملاتی کوتاه اما مهم، سوالات آنها را پاسخ می‌دهد. بنابراین احتمالا زمانی که در اتاقک آسانسور استادیوم نقش جهان حضور داشت تا خود را به سالن نشست خبری برساند، مدام روی جملاتش فکر می‌کرد تا چگونه آنچه را که در ذهن دارد، به زبان بیاورد.

بنابراین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پیرامون علت شکست تراکتور سوال می‌پرسید، به یک جمله کوتاه بسنده کرد: ما زمانی که تیم را بستیم با غرور این کار را انجام دادیم و الان هزینه آن را می‌دهیم!

غرور، کلمه ناآشنا برای چنین موقعیتی است و ذهن هواداران تراکتور را به خود درگیر کرده و آنها در جستجوی یافتن رمز و راز صحبتهای پاکو خمس هستند.

ساعاتی پیش از اینکه خمس این جمله را به زبان بیاورد، او برای لحظاتی میزبان رضا اسدی بود که با دسته گل به سراغ نیمکت تراکتور آمد. او با آغوش باز از مهاجم سابق خود استقبال کرد و در حالی که جملاتی را به زبان اسپانیایی ادا می‌کرد، اسدی را در آغوش گرفت و برای او آرزوی موفقیت داشت - نکته جالب اینکه دقایقی بعد از این دیدار، اسدی گل دوم سپاهان را وارد دروازه تراکتور کرد.

به نظر می‌رسد کلمه «غرور» نیز با همین لحظه در آمیخته باشد. خمس پیش از این در حاشیه تمرین تراکتور با حضور خبرنگاران، گفته بود که نسبت به تمدید برخی از بازیکنان تمایل داشت اما این اتفاق رخ نداد. احتمالا منظور خمس از غرور این است که مدیران تراکتور به او وعده دادند بعد از جدایی نفرات فعلی، بازیکنان بهتری را به خدمت خواهند گرفت و جای خالی این بازیکنان پر می‌شود.

1908496

نکته مهم این است که البته تراکتور در خط حمله امیرحسین حسین‌زاده را به عنوان یک ستاره لژیونر به خدمت گرفت و عارف رستمی را هم به عنوان یکی از برترین گلزنان فصل گذشته استخدام کرد تا دستکم مدیران تراکتور تا حدی به وعده خود جامه عمل بپوشانند. اما به هر حال ممکن است هماهنگی بازیکنان جدید در خط حمله تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

حسین‌زاده بازیکنی است که استقلال نیز به دنبال جذب او بود و طبیعتا جذب او با قرارداد پنج ساله، یک بمب نقل و انتقالاتی محسوب می‌شود. اما به هر حال خمس معتقد است تمدید قرارداد بازیکنانی نظیر رضا اسدی هم می‌توانست معادله را به سود تراکتور تغییر دهد.

نکته جالب این است که محمدرضا زنوزی پیش از این در برنامه فوتبال برتر قرارداد رضا اسدی با سپاهان را برای دو فصل بیش از 100 میلیارد تومان عنوان کرد و طبیعتا زمانی که سپاهان با این رقم وارد بازار شده، امکان رقابت برای باشگاه تراکتور نیز به شدت دشوار می‌شود.

در هر حال تراکتور برای فصل جاری ترکیبی از بازیکنان پرستاره را در اختیار دارد و پاکو خمس نیز فصل گذشته با تغییر پست رضا اسدی و بهبود خط حمله تراکتور نشان داد که توانایی ساخت یک تیم جدید را دارد. بنابراین شاید هواداران تبریزی نگرانی چندانی از بابت تیمشان نداشته باشند و امیدوارند نتایج درخشان فصل گذشته دوباره تکرار شود.

عکس از وحید مومن زاده