تیم استقلال پس از یک وقفه دو هفته ای به دلیل ابتلای برخی بازیکنانش به بیماری کرونا حالا خود را برای دیدار مقابل هوادار آماده می‌کند. سعید لطفی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل هوادار، صعود تیم ملی به جام جهانی و خاطراتی که با علی انصاریان در استقلال داشت اظهاراتی را مطرح کرد.

تیم استقلال تمریناتش را دوباره از سر گرفته است. نظر شما در رابطه با شرایط پیش روی این تیم چیست؟

با توجه به لغو دو دیدار استقلال، فکر می کنم فاصله یک هفته ای، زمان کمی برای آماده شدن دوباره شاگردان فرهاد مجیدی برای حضور در دیدار مقابل هوادار باشد. استقلال پیش از این شرایط خوبی داشت و فکر نمی‌کنم وقفه کوتاهی که در تمریناتش ایجاد شد، باعث عقب افتادگی این تیم شود.

بازی با هوادار را چطور پیش بینی می کنید؟

به نظرم یک مسابقه محکم و البته حساس برای استقلال خواهد بود. تیم هوادار در دیدار مقابل تیم های بزرگ لیگ برتری یک تیم قدرتمند و جنگنده نشان داده و به همین خاطر با تجربه‌ای که در ۱۵ بازی در لیگ برتر به دست آورده حالا دیگران تیم لیگ یکی نیست و کاملاً با تفکرات حرفه ای به مصاف استقلال می آید.

صعود ایران به جام جهانی را چطور ارزیابی می کنید؟

بهترین اتفاق در این روزهای تلخ بود. روزهایی که ما دوباره به یاد پرواز ابدی مهرداد میناوند عزیز و علی انصاریان دوست داشتنی افتاده‌ایم. جمعه ای که گذشت سالگرد مهرداد بود و آخر این هفته سالگرد علی انصاریان است که من خودم با او در استقلال هم تیمی بودم. به نظرم صعود ایران به جام جهانی و پیروزی مقابل عراق که حریف حیثیتی کشور ما محسوب می‌شود باعث شادی یک ملت شد.

انتظار این صعود را داشتید؟

قطعاً پیش بینی می کردیم که تیم ملی با قدرت راهی جام جهانی شود. ولی با توجه به نتایجی که در دور قبلی رقم خورده بود تا حدی فوتبالدوستان ناامید شده بودند اما حضور قدرتمندانه در دور نهایی مقدماتی جام جهانی همه را به این باور رساند که این تیم و این بازیکنان که اکثرشان لژیونر هستند دوباره ایران را به جام جهانی می‌برند.

فکر می‌کنید بتوانیم از دور اول صعود کنیم؟

این پتانسیل نزد تیم ایران وجود دارد اما لازمه این صعود به دور دوم، تدارک مناسب برای تیم ملی است. ما باید از همین حالا نامه‌نگاری با فدراسیون فوتبال کشورهای صاحب فوتبال مانند آلمان، آرژانتین، برزیل و کشورهایی از این دست را آغاز کنیم. فکر می کنم با پشتکاری که در فدراسیون فوتبال دیده ایم قطعاً آقای خادم برای این موضوع از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. اگر چنین تدارکی داشته باشیم شاید بعد از دوره دوم حتی به مراحل بالاتر هم برسیم و این بعید نیست.

چطور؟

ما در روسیه تا آستانه صعود پیش رفته بودیم و آن بازی های درخشان را مقابل پرتغال و اسپانیا انجام دادیم. حالا این بچه ها با تجربه دو دوره حضور در جام جهانی، قطعاً شرایطی بهتر از قبل در قطر خواهند داشت.

شما با علی انصاریان در استقلال هم تیمی بود و این هفته اولین سالگرد درگذشت اوست. صحبتی در این باره دارید؟

واقعاً باعث تاسف است که امروز از نبودن علی حرف می زنیم. اینقدر با انرژی و مثبت بود که در هر جمعی حضور داشت فضای آن را تغییر می داد. فکر می‌کنم یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال ۹۹، درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان بود که تا ابد از ذهن هیچ کس بیرون نخواهد رفت. خاطرات خوشی از زمان حضورش در استقلال برای ما رقم خورد و این باعث افتخار است که یک فصل در کنار یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران بازی کردم. روحش شاد و یادش گرامی.