امشب (9 بهمن) نوبت به جواد قراب رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با این پیشکسوت نظر او در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

جواد قراب در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. قراب متولد 8 مرداد 1328 است. این پیشکسوت فوتبال، بازیکن سابق تیم ملی جوانان و بزرگسالان، چهارصد دستگاه، برق و تاج سابق است. در بخش ملی و در خصوص افتخارات قراب می توان به قهرمانی جام ملت های 1972 و صعود به مسابقات المپیک 1972 مونیخ و و حضور در این مسابقات اشاره داشت. در بخش افتخارات باشگاهی نیز قراب در قهرمانی تاج در جام باشگاه های آسیا حضور داشت همچنین 2 قهرمانی در لیگ و 2 قهرمانی در مسابقات تهران با تیم تاج از دیگر افتخارات است.

جواد قراب تیم برتر خود را بدین شکل اعلام کرده است:

دروازه بان:

ناصر حجازی را انتخاب می کنم. او شخصیت و وقار بالایی داشت، تحصیل کرده بود و عملکرد فنی بسیار شایسته ای داشت.

مدافعان:

انتخاب اولم در این پست اکبر کارگرجم است. مدافع میانی عجیبی بود، در چهار منطقه دفاع عالی کار می کرد و البته دوست نزدیک کارو حق وردیان هم بود. دیگر انتخابم در این پست پرویز قلیچ خانی است. مدافع وسطی بی نظیر، دروازه بان هافبک و مهاجمی شایسته و در تمام نقاط زمین بی نظیر بود.

دفاع چپ:

عزت اللهی جانملکی انتخابم در این پست است. سیم خاردار بود، دفاع چپی مستحکم و بی حاشیه بود. یک بازیکن شایسته و با اخلاق و دوست داشتنی. مثل کارگرجم و حلوایی، مدافعی بود که توپ را نمی شد از او رد کرد.

دفاع راست:

ابراهیم آشتیانی را انتخاب می کنم. او همه ویژگی های یک دفاع راست کلاسیک را داشت. تنها بک راستی بود که یار مقابلش را دریبل می زد. عالی دفاع می کرد، خوب سانتر می کرد و در حمله هم شرکت می کرد.

هافبک دفاعی:

کریم باقری انتخاب من در این پست است. همه چیزش عالی بود، قدرت بدنی، سرزنی و شوتزنی خوبی داشت. زیباترین گلها را هم می زد، خودم را هم رزرو او در این پست می گذارم.

هافبک راست:

علی جباری. بی هیچ حرفی او نابغه فوتبال ایران بود.

هافبک چپ:

کارو حق وردیان را انتخاب می کنم. دونده و شوتزن بود و جمیع محاسن را داشت. او بهترین ارمنی تاریخ فوتبال ایران بود و آقامنشی او زبانزد بود.

هافبک نفوذی:

علی پروین انتخابم است. یک بازیکن با تکنیک و صاحب فوتبالی نرم و فانتزی، به خاطر همین خصلت ها هم بود که هیچوقت مصدوم نمی شد.

مهاجمان:

انتخاب اولم در این پست حسن روشن است. او به روش یک نابغه فوتبال بازی می کرد، کمتر کسی در فوتبال ایران و قاره بود که سبک او را نپسندد. دیگر انتخابم در این پست غلامحسین مظلومی است. رایکوف می گفت به خاطر بلند بودن پای او نسبت به بالاتنه اش تسلط بالایی روی توپ دارد. او در تاج و تیم ملی گلهایی زده که سالها خاطره اش در ذهن می ماند.

سه بازیکن برتر قرن:

پرویز قلیچ خانی نفر اول، ناصر حجازی نفر دوم و علی جباری نفر سوم.

سرمربیان قرن:

در بخش مربی ایرانی انتخابم پرویز دهداری است. مربی خارجی نیز رایکوف.

داور قرن:

محمد صالحی.

برترین تیم قرن:

تاج همه دوران ها.

سه ورزشکار قرن:

محمد نصیری نفر اول، عبدالله موحد نفر دوم و تیمور غیاثی نفر سوم.